CLASSIFICATION OF INNOVATIONS IN THE SPHERE OF RESTAURANT SERVICES
PDF (O'zbekcha)

Keywords

restaurant services
food innovations
molecular gastronomy
food design
celebrity marketing

How to Cite

Ibodov К. (2022). CLASSIFICATION OF INNOVATIONS IN THE SPHERE OF RESTAURANT SERVICES. Economics and Education, 23(6), 74–79. https://doi.org/10.55439/ECED/vol23_iss6/a815

Abstract

the article describes the features and current trends of innovative processes in the field of restaurant services. A classification of innovation is proposed, taking into account the peculiarities of functioning and economic relations in the sphere.

https://doi.org/10.55439/ECED/vol23_iss6/a815
PDF (O'zbekcha)

References

Euromonitor International Restaurant & Catering Services (Global) - Industry Report.

Портер, Майкл, Э. Конкуренция.: Пер. с англ. – М.: Издательский дом "Вильямс", 2005. – 608 с.

Туватова В.Е. Использование средств маркетинга для продвижения ресторанной продукции // Питание и общество. – 2010. – № 11 – С. 6–7.

Смирнов И.Г. Логистика в ресторанном бизнесе [Текст] / И.Г. Смирнов // Логистика: проблемы и решения. - 2009. - Ноябрь-декабрь (№ 6). - С. 79.

Эргашходжаева Ш.Ж. Инновацион маркетинг. Дарслик. – Тошкент, 2016 й.‒142 бет.

Пардаев М.Қ., Мамасоатов Т.Х., Пардаев О.М. Модернизация, диверсификация ва инновация – иқтисодий ўсишнинг омили. Монография. – Тошкент: ДУК “Наврўз”, 2014 й.

Сборник технологических карт на блюда и кулинарные изделия для заведений ресторанного хозяйства [Текст] / [авт.-сост. А. М. Беляева]. - 2-е изд., испр. – К.: А. С. К.: Игнатекс-Украина, 2012. - 1247 с.

Ibodov K.M. Restoran ishida marketing. Darslik. – Toshkent: “IQTISOD-MOLIYA” nashriyoti, 2022 y.-434 b.

Ибодов К.М. Ресторан хизматларининг инновацион салоҳиятини таҳлил қилиш ва баҳолаш услубиятини такомиллаштириш // “Biznes-Эксперт” Иқтисодий илмий-амалий журнали, 2021 йил 1 (157)-сон, 74-79 б.

Ибодов К.М. Ресторан хизматларини бошқариш самарадорлигини оширишнинг инновацион усуллари // Actual problems of modern science and innovation in the Central Asian region: collection of articles of the international conference . – Jizzahk, 2020. – 718 pages. 415-423 бб.

Ibodov K.M. Analysis of the Factors Influencing the Efficiency of Restaurant Services Using the Method of Hierarchical Analysis. European Scholar Journal, 2(2), 77-81.

Ibodov K.M. The State and Development Trends of the Restaurant Services Sector: Case-Study of Samarkand Region. Journal of Marketing and Emerging Economics, 2(5), 42–48.

Ибодов К. (2022). Ресторан хизматлари соҳасини тадқиқ этишнинг назарий-методологик жиҳатлари. //Iqtisodiyot va taʼlim, 23(4), 327–332. https://cedr.tsue.uz/index.php/journal/article/ view/603.

Тўраев Х., Турдибеков Х.И., Бердиқулов В., Исломов Ш.М., Ибодов К.М. Меҳмонхона хўжалигида хизматлар сифатини бошқариш. Ўқув қўлланма. – Т.: “IQTISOD-MOLIYA” нашриёти, 2020 йил. ‒ 382 бет. 249 б.

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Copyright (c) 2023 Economics and education