Аннотация
В статье рассматриваются бренд и стратегии бренда и его научно-теоретические аспекты. Предложены авторские подходы к стратегии бренда. Брендинг выявил явные преимущества для бизнеса и заинтересованных сторон
Библиографические ссылки
Kapferer, J. N. (2012), The New Strategic Brand Management: Advanced Insights and Strategic Thinking, Kogan Page, London
Rao, V., R., Agarwal, M. K., Dahlhoff D. (2003). Branding strategy and the intangible value of the firm. MSI reports, 135-157
Strebinger, A. (2014). Rethinking brand architecture: a study on industry, company- and product-level drivers of branding strategy. European Journal of Marketing, Vol. 48
Hennigs, N., Wiedmann, K. P., Behrens, S., Klarmann, C., Carduck, J. (2013). Brand extensions: A successful strategy in luxury fashion branding? Assessing consumers’ implicit associations. Journal of Fashion Marketing and Management, 17 (4), 390-402
K. L. Keller, “Strategic Brand Management: Building, Measuring and Managing Brand Equity” (Global ed, 2013). Google Scholar
Буланов А. В. Бренд 2.0. От философии к практике. М., 2013. − С. 46.
Гэд Т. 4D брендинг: взламывая корпоративный код сетевой экономики. СПб., 2005. С. 17.
Кох Р. Менеджмент и финансы от А до Я. СПб., 1999.
Van Gelder, S. (2003) Global Brand Strategy: Unlocking Brand Potential Across Countries, Cultures and Markets. London: Kogan Page.
Heding, T., Knudtzen, C. F., & Bjerre, M. (2008). Brand management: Research, theory and practice. Routledge.
Kotler, P. and Pfoertsch, W. (2006) B2B Brand Management. Berlin: Springer.
Aaker, D. (2014). Aaker on Branding: 20 Principles That Drive Success. Morgan James Publishing
Xie,Y. H. (2012). Foreign Firms’ brand extensions in a host market: strategic factors in international branding strategy. Journal of Marketing Theory and Practice, 20 (1), 105–118
Doyle, C. (2011). A Dictionary of Marketing, 3ed. Oxford University Press
Mathur, U. C. (2008). International marketing management: text and cases. London: Sage; Hankinson, G. (2012). The measurement of brand orientation, its performance impact, and the role of leadership in the context of destination branding: An exploratory study. Journal of Marketing Management, 28, 974-999; Aaker, D. A. (1996). Building strong brands. New York;
Kotler, F., Pfoertsch, W. (2006). B2B Brand Management. First Edition, Springer. Heidelberg / New York.
Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution-ShareAlike» («Атрибуция — На тех же условиях») 4.0 Всемирная.
Copyright (c) 2022 Экономика и образование