THEORETICAL PRINCIPLES OF SUPPLYING THE DOMESTIC MARKET WITH FOOD PRODUCTS IN THE GLOBALIZATION OF THE ECONOMY
PDF (O'zbekcha)

Keywords

food
barter
supply and demand
market
product quality

How to Cite

Azlarova М. (2023). THEORETICAL PRINCIPLES OF SUPPLYING THE DOMESTIC MARKET WITH FOOD PRODUCTS IN THE GLOBALIZATION OF THE ECONOMY. Economics and Education, 24(1), 292–300. https://doi.org/10.55439/ECED/vol24_iss1/a45

Abstract

This scientific article describes the theoretical and methodological aspects of filling the domestic market with food products in the context of economic globalization. The production of consumer goods and filling the market with quality products produced in our country, the food market is a type of economic activity related to the production and sale of food products, meeting the demand for products necessary for the life of society is an important issue for any country and the population suggestions and recommendations for ensuring the well-being are given.

https://doi.org/10.55439/ECED/vol24_iss1/a45
PDF (O'zbekcha)

References

Бекмурадов А.Ш., Мустафакулов Ш.Э. Пандемия ва озиқ-овқат хавфсизлиги: сабаб ва оқибатлар. // Халқ сўзи. 2020 йил 28 апрель, № 86 (7588).

Всемирная история экономической мысли. Т. 1. 1999. – 305 с.

Шодмонов Ш.Ш., Ғафуров У.В. Иқтисодиёт назарияси. Дарслик. – Т., 2009. 114-б.

Солиев А., Усманов А. Маркетинг. – Т.: Ўқитувчи, 1997. – 168 б.

Ўлмасов А., Шарифхўжаев М. Иқтисодиёт назарияси. Дарслик. – Т.: Ўқитувчи, 1995. – 374 б.; Тожибоева Д. Иқтисодиёт назарияси. Дарслик. – Т., 2007. – 456 б.; Турсунхўжаев М., Ниёзов Н. Бозор: иқтисодиёт, тараққиёт ва истиқлол. – Т.: Ўзбекистон, 1993. – 64 б.; Тухлиев Н. Осиё ва бозор. – Т.: Фан, 1992. – 152 б.; Ўлмасов А., Тўхлиев Н. Бозор иқтисодиёти. – Т.: Қомус бош таҳририяти, 1991. – 144 б.

Шодмонов Ш., Ғафуров У. Иқтисодиёт назарияси. Дарслик. – Т., 2006. – 357 б.

Котлер Ф. Основы маркетинга. – М.: Вильямс, 2007. 9-б.

Gary Armstrong, Philip Kotler, Valerie Trifts, Lilly Anne Buchwitz, David Gaudet. Marketing: an introduction. Sixth Canadian edition. – Canadа: Pearson, 2017. 9-б.

Макконнелл К.Р., Брю С.А. Экономика: принципы, проблемы и политика. В 2-х т. Пер. с англ., 11-е изд. Т. 2. – М.: Республика, 2002.

Azlarova M. Analysis methods of the factors influencing on consumer market. // Бюллетень науки и практики. 2018. Т. 4. № 2. С. 276-282.

Алиева Л., Светлорусова Т. Инновационная система развития агропродовольственного рынка. // АПК: экономика и управление. 2007. № 4, с. 50-52. https://www.elibrary.ru/item.asp?id=9487839

http://www.duel.ru/publish/burdukov/glob.html Бурдуков П.Т. Россия в системе глобальной продовольственной безопасности (Электронный ресурс).

Гончаров В.Д. Формирование продовольственного рынка. // АПК: экономика и управление.1996. № 4, с. 51.

Кетова Н.П. Отраслевой маркетинг: стратегии, функции, приоритеты. Учебное пособие. – М.: Вузовская книга, 2012. – 320 с.

Кострова Ю.Б. Анализ продовольственного рынка России. Монография. – СПб.: Издательство Санкт-Петербургского университета управления и экономики, 2014. С. 8.

Нуралиев С.У., Нуралиева Д.С. Основные направления развития и регулирования продовольственного рынка в условиях вступления России в ВТО. // Пищевая промышленность. 2012. № 12. С. 10-13.

Фетюхина О.Н. Функционирование и развитие агропродовольственоого рынка России в условиях глоболизации: теория, методология, практика. Автореферат на соиск. ученой степени доктора наук. – Ставрополь, 2011. С. 12-13.

Зинчук Г.М. Понятие и виды продовольственного рынка. // Альманах современной науки и образования. 2011. № 10 (53). С. 111-113.

Ивольга И.К. Функционирование продовольственного рынка России и его адаптация к условиям ВТО. Автореферат на соиск. ученой степени кандидата экономических наук. Нальчик, 2016. С. 8.

Ивольга И.К. Функционирование продовольственного рынка России и его адаптация к условиям ВТО. Автореферат на соиск. ученой степени кандидата экономических наук. Нальчик, 2016. С. 12; Нуралиев С.У. Продовольственный рынок: проблемы становления и перспективы развития. – Волгоград: ИВГУ, 2003. С. 12.

Azlarova M. Assessment of tenders of development of the consumer goods market in Uzbekistan. International Journal of Scientific&Engineering Research Volume 12, Issue 3, March. 2021, p. 818-523, USA, GIF-0,98.

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Copyright (c) 2023 Economics and education