Abstract
In this article, the concepts of “services” and “service” are considered from the aspect of tourism services and their management, since the author has adopted the concept of considering these concepts, taking into account their link to any type of activity. Considering services as an economic category, the author argues that these are relations that directly arise between performers and consumers to satisfy their material, socio-cultural needs for providing him with certain benefits, conveniences, benefits. At the same time, the author is sure that the useful properties of services manifest themselves as benefits, i.e. service. The recognition of the individual use value of goods and services as use value implies that they also receive social confirmation through effective demand
References
Горбашко Е.А., Ватолкина Н.Ш. Тенденции развития сферы услуг в условиях цифровой трансформации экономики. // ТТПС. 2019. - №3 (49). – С. 45-51
Восколович Н.А. Измерение влияния цифровой трансформации сферы услуг на качество жизни населения. // Государственное управление. Электронный вестник. 2019. - №75. - С. 6-23.
Трегубова В.М., Мялкина А.Ф. Антикризисные меры и их отражение в учете //Социально-экономическое развитие России и регионов в цифрах статистики. – 2021. – С. 227-239.
Сидоров А.А. Развитие сферы услуг в условиях цифровой трансформации национальной экономики. // Теоретическая и прикладная экономика. – 2021. – № 1. – С. 39 - 47.
Lee W.L., Liu C.H., Tseng T.W. The multiple effects of service innovation and quality on transitional and electronic word-of-mouth in predicting customer behaviour //Journal of Retailing and Consumer Services. – 2022. – Т. 64. – С. 102791.
Bolton R.N., Gustafsson A., McColl-Kennedi J., Sirianni N.J., Tse D.K. 2014. Small details that make big differences. J. Serv. Mabag. 25 (2), 253-274.
Heinonen, K. and Strandvik, T. (2021), "Reframing service innovation: COVID-19 as a catalyst for imposed service innovation", Journal of Service Management, Vol. 32 No. 1, pp. 101-112.
Эргашова Н., Алиева С.С. Привлечение иностранных инвестиций в сферу социально-культурного сервиса и туризма. //Перспективы развития отраслей сферы услуг. Материалы республиканской научно-практической конференции. – 2015. – С. 18-21.
Aliyeva S. et al. The efficiency of the financial mechanism aimed at the use of tourist services in the conditions of a developing digital economy //International Finance and Accounting. – 2020. – Т. 2020. – №. 6.
Khakimova R. N. et al. The Impact of Covid-19 Pandemic on Financial Services //Academic Journal of Digital Economics and Stability. – 2022. – Т. 14. – С. 5-12.
Зайналов Ж.Р. Услуги и сервис как экономическая категория. // Сервис №1. – 2009. – С. 70.
Абдурахмонова Г.К. О тенденциях развития рынка труда Узбекистана. // Современная экономика: концепции и модели инновационного развития: материалы IV международной научно-практической конференции. 24 февраля 2012 г.: в 3 кн. – кн.1 – Москва: ФГОУ ВПО «РЭУ им. Г.В. Плеханова», 2012. – С.235-237.
Гобзалилова В.Т. Развитие человеческого потенциала в условиях модернизации и диверсификации экономики Узбекистана. // Современная экономика: концепции и модели инновационного развития: материалы IV международной научно-практической конференции. 24 февраля 2012 г.: в 3 кн. – кн.1 – Москва: ФГОУ ВПО «РЭУ им. Г.В. Плеханова», 2012. – С147-15.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Copyright (c) 2022 Economics and education