МИЛЛИЙ ВА ХАЛҚАРО ТЎҚИМАЧИЛИК МАҲСУЛОТЛАРИ БОЗОРИДА ХАЛҚАРО МАРКЕТИНГ МУҲИТИ ТАҲЛИЛИ
PDF (O'zbekcha)

Keywords

marketing
international market
realization
marketing environment
economic
political-legal
technological
cultural and competitive environment
marketing methodology

How to Cite

Muminova Н. (2021). МИЛЛИЙ ВА ХАЛҚАРО ТЎҚИМАЧИЛИК МАҲСУЛОТЛАРИ БОЗОРИДА ХАЛҚАРО МАРКЕТИНГ МУҲИТИ ТАҲЛИЛИ. Economics and Education, (1), 16–21. https://doi.org/10.55439/ECED/vol_iss1/a58

Abstract

In this article, we analyze the international marketing environment, the internal environment, creating a modern marketing concept in the national and international markets of textile and sewing products. In our country, efforts have been made to clarify the opportunities for the realization of textile products, the factors affecting it and the problems in this area. On the basis of data, analyzes were conducted

https://doi.org/10.55439/ECED/vol_iss1/a58
PDF (O'zbekcha)

References

С.В.Карпов Маркетинг. Ўқув қўлланма. умумий таҳрири остида. – Ростов н/Д.: Феникс, 2011. – 473 с. (18-26-бетлар)

Акулич И.Л. Маркетинг. Ўқув қўлланма.. – Минск: Выш. шк., 2009. –511 с. (21-25-бетлар)

Захаров С.В. Маркетинг. Ўқув қўлланма.. – Ростов н/Д.: Феникс, 2009. – 361 с. (31-38-бетлар)

Божук С., Ковалик П., Маслова Т., Розова Н. Маркетинг. Учебник. – СПб.: Питер, 2012. - 448 с. (49-53-бетлар)

Фомичёва Л.М., Железняков С.С., Чаплыгина М.А., Безуглая Е.В. Маркетинг. Учебник. – Курск. Юго-Зап. гос. ун-т., 2016. –202 с. (24-29-бетлар)

А.Бекмуродов. Эффективность маркетинга средств производства (на материалах сельхохмашинастроения РУз.) Автореф.дис.док.эконом.наук. –Т.: ТГЭУ, 1994 г., с.9.

И.Л.Акулич. Международный маркетинг. Учебное пособие. – М.: Выш.шк. 2006. – 544 с. (30-бет).

Божук С., Ковалик П., Маслова Т., Розова Н. Маркетинг. Учебник. – СПб.: Питер, 2012. - 448 с. (386-бет).

Ноздрева Р.Б. Международный маркетинг. Учебник. – М.: Экономист. 2005. – 990 с. (129-бет).

Болтабоев М.Р. Ўзбекистон Республикаси текстил саноати экспорт имкониятларини ривожлантиришда маркетинг стратегияси. Докторлик диссертацияси.-Т.: ТДИУ. 2005. (151-бет).

Адылова З.Д. Халқаро бозорларга экспорт маҳсулотларини йўналтиришнинг маркетинг стратегияси. Докторлик диссертацияси.-Т.: ТДИУ. 2008. 325 б. (41-бет).

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Copyright (c) 2021 Иқтисодиёт ва таълим