AUTOMOBILE ENTERPRISES EVALUATION OF EFFICIENCY OF INNOVATIVE BENCHMARKING SYSTEM
PDF (O'zbekcha)

Keywords

innovation
enterprise
automotive
benchmarking
potential

How to Cite

Sharipov К., & Tajiev С. (2022). AUTOMOBILE ENTERPRISES EVALUATION OF EFFICIENCY OF INNOVATIVE BENCHMARKING SYSTEM: https://doi.org/10.55439/ECED/vol23_iss3/a1. Economics and Education, 23(3), 10–15. https://doi.org/10.55439/ECED/vol23_iss3/a497

Abstract

The article describes the factors determining the innovative benchmarking potential of automotive enterprises, the algorithm for developing and evaluating the benchmarking potential of automotive enterprises, the formulas for assessing the innovative benchmarking potential of automotive enterprises.

https://doi.org/10.55439/ECED/vol23_iss3/a497
PDF (O'zbekcha)

References

Ўзбекистон Республикаси Президенти Шавкат Мирзиёевнинг 2020 йил 24 январдаги Олий Мажлисга Мурожаатномаси https://www.review. uz/oz/post/uzbekiston-respublikasi-prezidenti-savkat-mirzieevning-olij-mazlisga-murozaatnomasi

Эргашходжаева Ш., Шарифхўжаев У. Маркетингни бошқариш. Дарслик. – T.: ТДИУ, “Iqtisodiyot” нашриёти, 2019.– 324 бет.,

Икрамов М., Абдухалилова Л.Т., Набиева Н.М. Маркетинг тадқиқотлари. Ўқув қўлланма. – Т.: ТДИУ, 2017. – 145 б.

Банкин А. Контент-маркетинг для роста продаж. – СПб: Питер, 2017. 272 с., Беквит Г. Четыре ключа к маркетингу услуг. – М.: Альпина Паблишер, 2017. 252 с.

Бердышев С.Н. Секреты эффективной интернет-рекламы. Практическое пособие. – М.: Дашков и К, 2018. 120 с.

Божук С. Маркетинговые исследования. Учебник. – М.: Юрайт, 2017. 280 с.

Горштейн М. Современный маркетинг. – М.: Дашков и Ко, 2017. 404 с.,

Карасев А. Маркетинговые исследования и ситуационный анализ. Учебник и практикум для прикладного бакалавриата. – М.: Юрайт, 2017. 315 с.

Фатхуддинов Р.А. Стратегический маркетинг: Учебник для вузов, 5-е издание. – СПб.: Питер, 2008. – 368 с.

Хардинг Г. Маркетинг промышленных товаров. / Пер. с англ. – М.: Сирин, 2002. 272 с.

Шкардун В.Д. Маркетинговые основы стратегического планирования: Теория, методология, практика: Монография. – М.: Дело, 2005. – 376 с.

Эргашходжаева Ш., Шарифхўжаев У. Маркетингни бошқариш. Дарслик. – T.: ТДИУ, “Iqtisodiyot” нашриёти, 2019.– 324 бет.

Салимов С.А. Maркетингни бошқариш. Дарслик. – Т.: Aloqachi, 2010 й., - 252 б., Муминова Г.Б. Ахборот коммуникация хизматлари бозорини ривожлантиришда инновацион маркетинг стратегияларидан фойдаланиш. 08.00.11 – Маркетинг (иқтисодиёт фанлари). Иқтисодиёт фанлари бўйича фалсафа доктори (PhD) диссертацияси автореферати. – Т.: Академия ноширлик маркази, 2019 й. - 54 б.

Акрамов Т.А. Автомобиль саноати корхоналарида маркетинг стратегияларини такомиллаштириш. 08.00.11 – Маркетинг (иқтисодиёт фанлари) Иқтисодиёт фанлари бўйича фалсафа доктори (DSc) диссертацияси автореферати. – Т.: Академия ноширлик маркази, 2019 й. -80 б.

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Copyright (c) 2022 Economics and education