DEVELOPMENT OF MARKETING STRATEGY FOR THE MARKET OF EDUCATIONAL SERVICES IN UZBEKISTAN
PDF (Русский)

Keywords

educational services
higher education
marketing strategy
quality of education
market for educational services

How to Cite

Nematov И. (2023). DEVELOPMENT OF MARKETING STRATEGY FOR THE MARKET OF EDUCATIONAL SERVICES IN UZBEKISTAN. Economics and Education, 24(5), 185–192. https://doi.org/10.55439/ECED/vol24_iss5/%x

Abstract

The article discusses the role of developing a marketing strategy for the educational services market. The features of the market of educational services in Uzbekistan are described, the theoretical foundations of the relationship between educational services and the quality of education are presented. The market of educational services is analyzed. Suggestions and step-by-step recommendations for the development of a marketing strategy for the educational services market in Uzbekistan are given.

https://doi.org/10.55439/ECED/vol24_iss5/%25x
PDF (Русский)

References

Котлер Ф., Боуэн Д., Мэкки Дж. Маркетинг образовательных услуг. – М.: Издательский дом «Вильямс», 2008.

Philip Kotler, Gary Armstrong. Principles of Marketing. «Pearson», 2018.

Ганаева Е.А. Разработка маркетинговой стратегии образовательной организации: учебное пособие/ Е.А. Ганаева. - Москва: Флинта, 2015. - 112 с.

Багиев Г.Л. Маркетинг: учебник/Г.Л.Багиев - СПб:Питер 2017. - 736 с.

Аакер Д. Стратегическое рыночное управление.7-е изд. / Пер. с англ. под ред. С.Г. Божук. – СПб.: Питер, 2017. – 496 с.

Aaker, D. A. Managing brand equity: capitalizing on the value of a brand name, New York: Free Press AVA Publishing. 2018, 203 p.

Баранов А.А. Разработка маркетинговой стратегии предприятия / А.А. Баранов Я. Н. Городнянская // Экономика и социум. - 2016. - № 4-1(23). - С. 183-186.

Санович М.А. Этапы разработки маркетинговой стратегии предприятия / М.А. Санович // Вестник науки и образования. - 2015. - № 4(6). -С. 108-109.

Макарова Е.В. Маркетинговые стратегии в сфере образования. – М.: Издательство «Экономика», 2015.

Тарасова Е.В. Маркетинговые стратегии в образовании: теория и практика. – М.: Издательство «Экономика», 2018.

Шевченко Н.В. Маркетинговые стратегии в образовании: теория и практика. – М.: Издательство «Экономика», 2020.

Котлер Ф., Фокс К., Рейнольдс Т. Маркетинг для высшего образования. – М.: Издательский дом «Вильямс», 2017.

file:///C:/Users/%D0%9D%D1%80/Downloads/600-1225-1-PB.pdf

https://jolt.merlot.org/vol7no4/rodriguez_1211.htm

https://www.researchgate.net/publication/236864502_Marketing_Strategies_for_Higher_Education_Institutions_Technological_Considerations_and_Practices

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Copyright (c) 2023 Economics and education