Аннотация
В данной статье рассмотрены теоретико-методологические основы создания национального продовольственного бренда, автор разъясняет термины «бренд» и «национальный бренд». Автор представил научные предложения и рекомендации по разработке маркетинговой стратегии формирования национального бренда продуктов питания.
Библиографические ссылки
Sh.M. Mirziyoyev “The External Economic Factors Analyzed, Necessary Measures Set” 31.03.2022 https://president.uz/en/lists/view/5098
Kapferer, J. N. (1997). Strategic Brand Management: Creating and Sustaining Brand Equity Long Term, London: Kogan Page.
Keller, K. L. (2003). Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity, Upper Saddle River: Prentice Hall.
Ries, A. and Trout, J. (1981). Positioning: The battle for your mind, New York: Warner Books – McGraw-Hill Inc.
Anholt, S. (2008). Place branding: Is it marketing, or isn't it?. Place branding and Public Diplomacy, 4(1), 1-6.
Andrei, C. (2019) Exchanging Political Value: The Global Layer in Political Marketing, Journal of Political Marketing, 18(4), 303-306
Blackman, C. & Segal, N. (1991) Access to skills and knowledge: managing the relationships with higher education institutions, Technology Analysis & Strategic Management, 3(3), 297-303
By author
Churchill G.A, Brown T.V. Basic marketing research, -Thomson, United States, 2010;
Kotler Ph. Marketing essentials. –Prentice Hall, United States, 2019
Kotler Ph., Setiawan I., Kartajaya H. Marketing 3.0: From Products to Customers to the Human Spirit. – wiley, 2012.
Malhotra N.K. Marketing research an appled orientation. – Prentince Hall, United States, 2016
Kennedy Dr No B.S. Guide to Brand – Building by Direct Response – Enterpreneur Press, 2014
Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution-ShareAlike» («Атрибуция — На тех же условиях») 4.0 Всемирная.
Copyright (c) 2022 Экономика и образование