MODERN OBJECTIVES OF UNIVERSITY DEVELOPMENT
PDF (O'zbekcha)

Keywords

Third generation universities
business ecosystems
markets
global competitiveness
modern university
modern university models

How to Cite

Adizov С. (2022). MODERN OBJECTIVES OF UNIVERSITY DEVELOPMENT. Economics and Education, 23(4), 278–283. https://doi.org/10.55439/ECED/vol23_iss4/a597

Abstract

This article describes the difference between University 1.0 and University 3.0, models of transition to University 3.0 and their criteria, as well as the importance and goals of the development of University 3.0.

https://doi.org/10.55439/ECED/vol23_iss4/a597
PDF (O'zbekcha)

References

Нариманова О.В. Концепция Университет 3.0: перспективы реализации в России в условиях новой технологической революции. // Личность в меняющемся мире: здоровье, адаптация, развитие: сетевой журн. 2019. Т. 7. № 2 (25).

Васецкая Н.О. Функции университета в экономике знаний. // Бизнес. Образование. Право. 2019. № 2 (47). С. 86-89.

ОЭCД Future of education and skills. 2030. П. 11. – УРЛ: https://www.oecd.org/education/2030- project/about/E2030%20Introduction_FINAL.pdf

Университет 3.0: формирование новых рынков и охота за талантами. Июнь 2017. – УРЛ: http://www.unkniga.ru/vishee/7563-universitet-30-formirovanie-novyh-rynkov-i-ohota-za-talantami.html

Фрумин И.Д., Лешуков О.В. Университеты как драйверы социально-экономического развития регионов. / Федеральный справочник. Образование в России Т. 12: Модернизация учебных заведений. Взаимодействие с бизнесом в регионах Российской Федерации. М.: АНО “Центр стратегических программ”, 2017. С. 192-199.

Кранзеева Е.А. Новые модели университетов: вклад в региональное развитие. Университетское управление: практика и анализ. Том 21. № 5. 2017. С. 64-73.

Жук О.Л. Предпринимательская трансформация университетов в условиях четвертой промышленной революции. // Журнал Белорусского государственного университета. Журналистика. Педагогика. 2019; 1:108-116.

РБК. 14.09.2020. Учить надо тому, что станет мейнстримом через два-три года. – УРЛ: https://plus.rbc.ru/news/5f52842b7a8aa96ccc24559f

Li J. (2016) The global ranking regime and the reconfiguration of higher education: Comparative case studies on research assessment exercises in China, Hong Kong, and Japan. High Education Policy 29(4): 473-493.

Ma P.Y. and Mi H. (2012) The nexus of higher education scale and economic growth: An empirical study. Education and Economy 2(1): 17-21.

Pereira J. and St Aubyn M. (2009) What level of education matters most for growth? Evidence from.

Portugal’, Economics of Education Review 28(1): 67-73.

Schultz T.W. (1961) Investment in human capital. American Economic Review 51(1): 1-17.

Self A. and Grabowski R. (2004) Does education at all levels cause growth? India, a case study. Economics of Education Review 23(1): 47-55.

Solarin S.A. and Yen Y.Y. (2016) A global analysis of the impact of research output on economic growth. Scientometrics 108(2): 855-874.

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Copyright (c) 2022 Economics and education