Abstract
This article is devoted to the analysis on the basis of econometric modeling of the state of phenomena and processes that may occur in the future in the activities of small businesses in Surkhandarya region, in which GRP, as well as the relationship between the volume of production of small businesses based on the ARIMA model (autoregressive model integrated into the moving average) of the econometric GRETL software package, analyzes the relationship between the effective and factor indicators in quantitative and qualitative forecasting, proposals and recommendations have been developed.
References
Ўзбекистон Республикаси Президенти Ш.М.Мирзиёевнинг “2022-2026 йлларга мўлжалланган Янги Ўзбекистоннинг тараққиёт стратегияси тўғрисида”ги 2022 йил 28 январдаги ПФ-60-сонли фармони.
Almon S. The distributed lag between capital appropriations and capital expenditures. // Econometrica. Vol. 33. 1965. № 1 (january). C. 178-196.
Булакина О.Н. Методика комплексный оценки предпринимательского потенциала муниципиального образования. // Известия ИГЭА. 2009. № 4 (66). С. 63-67.
Кремин А.Е., Мазилов Е.А. Оценка влияния малого бизнеса на социально-экономическое развитие регионов. // Вопросы территориального развития. 2018. № 1 (41). DOI: 10.15838/tdi.2018.2.41.2
Лускатова О.В., Гленкова Е.О., Шалова В.А. Методический подход к экономической оценке влияния предпринимательства на динамику развития региона. // Фундамент. исслед. 2013.№ 2-3. С. 594-598.
Нам А.К. Стратегическое прогнозирование предпринимательской деятельности в молочно-продуктовом подкомплексе АПК. Экономика и земельные ресурсы. 2012. С. 48.
Нам М.А. Особенности сценарного планирования. // Известия Санкт-Петербургского государственногоаграрного университета. 2012. № 26. С. 257-260.
http://www.lampsacus.com/documents/StrategigForesight.pdf - D. Miltzner and G. Reger. Advantages and disadvantages of scenario approaches for strategic foresight.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Copyright (c) 2022 Economics and education