DEVELOPMENT OF PREREQUISITES AFFECTING THE DEVELOPMENT OF THE TEXTILE INDUSTRY OF THE REPUBLIC'S ECONOMY IN THE CONTEXT OF INTEGRATION INTO THE WORLD ECONOMY
PDF (Русский)

Keywords

innovative marketing
consumer needs
marketing strategy
market segmentation
internal production

How to Cite

Ziyayeva М. (2022). DEVELOPMENT OF PREREQUISITES AFFECTING THE DEVELOPMENT OF THE TEXTILE INDUSTRY OF THE REPUBLIC’S ECONOMY IN THE CONTEXT OF INTEGRATION INTO THE WORLD ECONOMY. Economics and Education, 23(1), 249–254. https://doi.org/10.55439/ECED/vol23_iss1/a382

Abstract

The article examines the analysis of factors and prerequisites affecting the development of the textile industry of the republic's economy in the context of integration into the world economy, as well as attracting new investments in combination with effective management, namely in developing a strategy for penetrating the innovative market. Including considered the degree of innovation potential in innovative marketing.

https://doi.org/10.55439/ECED/vol23_iss1/a382
PDF (Русский)

References

Котлер Ф. Маркетинг от А до Я. / Ф. Котлер. – СПб.: Издательский Дом «Нева», 2003. – 126 с., McGee L.W. The Marketing Conceptin Perspective / L. W. McGee, R. L. Spiro // Business Horizons. – May-June, 1988. – Р. 40−45.

Друкер Питер, Ф., Макьярелло Джозеф А. Менеджмент.: Пер. с англ. — М.: ООО “И.Д. Вильямс", 2010. — 704 с.:

Твисс Б. Управление научно-техническими нововведениями / Б. Твисс. – М.: Экономика, 1989. – 217 с.

Котлер Ф. Основы маркетинга / [Ф. Котлер, Г. Армстронг, Дж. Сондерс, В. Вонг] : Пер. с англ. – [2-е европ. изд-е]. – СПб.: Издательский дом «Вильямс», 2000. – 944 с.

Инновационный менеджмент : Учебник / [Под ред. С. Д. Ильенковой]. – М.: Юнити, 1997. – 306 с

Санто Б. Инновация как средство экономического развития / Б. Санто ; Пер. с венг. – М.: «Прогресс», 1990. – 296 с.

Иган, Дж. Маркетинг взаимоотношений: Анализ маркетинговых стратегий на основе взаимоотношений / Дж. Иган; пер. с англ. - М. : ЮНИТИ, 2008. – 375 с.

Котляревская, И.В. Научно-методические подходы к формированию сетевой организации на начальном этапе ее развития / И.В. Котляревская, Е.А. Левин, О.Ю. Яценко // Россия: прошлое, настоящее, перспективы развития: сб. материалов Всерос. науч. практ. конф. – Екатеринбург. -2007. – C. 43-45.

Статистические данные Ассоциации «Узтекстильпром»

Аакер Д., и др. Маркетинговые исследования. Изд. 7-е. Пер. с англ. /Под ред. С. Божук. —СПб.: Питер, 2004 г. —848 с.

Казанцев А. К. Основы инновационного маркетинга. Теория и практика. Учебник для вузов. 2-е издание, переработанное и дополненное / А. К. Казанцев. – М.: Экономика, 2008. – с. 200-204.

На основе статистических данных, разработанных автором

Разработан автором на основе обработки данных

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Copyright (c) 2022 Economics and education