EVALUATING THE EFFECTIVENESS OF MARKETING MANAGEMENT
PDF (O'zbekcha)

Keywords

marketing functions
marketing activity efficiency
marketing management
marketing research
market segmentation

How to Cite

Umidova Ф. (2021). EVALUATING THE EFFECTIVENESS OF MARKETING MANAGEMENT. Economics and Education, (4), 95–99. https://doi.org/10.55439/ECED/vol_iss4/a139

Abstract

In today's competitive market environment, the success of enterprises largely depends on the degree to which marketing activities are organized. Evaluating the effectiveness of marketing activities is becoming a topical issue. Therefore, this article describes the practice and results of evaluating the effectiveness of marketing management through the survey method.

https://doi.org/10.55439/ECED/vol_iss4/a139
PDF (O'zbekcha)

References

Ассэль Генри. Маркетинг: принципы и стратегия: Учебник для вузов. — М.: ИНФРА-М, 1999. — 804 с.

Бойжигитов, С. К. Маркетинговые стратегии повышения эффективности (на примере промышленного предприятия) / С. К. у. Бойжигитов // Маркетинг в России и за рубежом. – 2021. – № 1. – С. 95-97.

Мак-Дональд М. Стратегическое планирование маркетинга — СПб: Питер, 2000. — 320 с.

Маркетинг менеджмент. Научное издание / Под ред. Туган-Барановского М., Балабановой Л.В. — Донецк: ДонГУЭТ, 2001. — 594 с.

Маркушина Е. Маркетинг для чайников со свистком / http://www. management.com.ua/marketing/mark037.html.

Моисеева Н.К., Конышева М.В. Управление маркетингом: теория, практика, информационные технологии: Учеб. пособие / Под ред. Н.К. Моисеевой. — М.: Финансы и статистика, 2002. — 304 с.

Randall Richard C. The Quality Yearbook. Published by McGraw-Hill, Inc.

Маркетинговая оценка проекта (концепции). [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://www.consultestate.ru/node/18

Маркетинговые стратегии роста прибыльности и стоимости бизнеса. Практика крупных российских компаний. [Текст] // М.: «Экономика», 2013. - 237 с.

Нестеров А.К. Методика оценки эффективности маркетинговой деятельности. Образовательная энциклопедия. [Электронный ресурс] – Режим доступа: http://odiplom.ru/lab/metodika-ocenki-effektivnostimarketingovoi-deyatelnosti.html

Пилипчик В.П. Контроль, оценки и анализ эффективности маркетинговой деятельности. [Текст] // Маркетинг в России. - № 1. - 2014. - С. 28-32. 4

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Copyright (c) 2021 Иқтисодиёт ва таълим