Abstract
In this article, scientific theoretical views on management of marketing activities in enterprises are systematized. As a result of the study of scientific researches, theories of 4 areas of management of marketing activities of enterprises were systematized. In modern conditions, management of marketing activities aimed at creating value for customers on the basis of innovative approaches has been proposed as the latest trends in enterprises.
References
Балакина Ю.Ю. Управление маркетингом, ориентированным на потребителя. // Балтийский экономический журнал. 2014. № 2. С. 48-54.
Котлер Ф. Маркетинг 4.0. Разворот от традиционного к цифровому. Технологии продвижения в интернете. – М.: Эксмо, 2017. – 103 с.
Третьяк О.А. Эволюция маркетинга: этапы, приоритеты, концептуальная база, доминирующая логика. // Российский журнал менеджмента. 2006. Том 4. № 2. С. 129-144.
Третьяк О.А. Отношенческая парадигма современного маркетинга. // Российский журнал менеджмента. 2013. Том 11. № 1. С. 41-62.
Третьяк О.А., Ребязина В.А., Ветрова Т.В. Современные маркетинговые практики в России: результаты эмпирического исследования. // Российский журнал менеджмента. 2015. Том 13. № 1. 2015. С. 3-26.
Терещенко В.М. Маркетинг-терапия. – СПб.: Питер, 2004. – 288 с.
Беспалько В.А. Стратегии, формы и методы ценовой и неценовой конкуренции в теории и методологии промышленного маркетинга. – Краснодар: ККИ, 2017. – 240 с.
Rust R.T., Huang M.H. The service revolution and the transformation of marketing science. // Marketing Science. 2014. Т. 33. №. 2. С. 206-221.
Kotler P., Kartajaya H., Setiawan I. Marketing 5.0: Technology for humanity. – John Wiley & Sons, 2021.
Bauer H., Heinrich D., Albrecht C. M. All you need is love: Assessing consumers’ brand love. // Proceedings of the American Marketing Association summer educators conference. – Chicago: American Marketing Association, 2009. Т. 15. №. 2. С. 252-253.
Elliott R. H. et al. Strategic brand management. – Oxford University Press, USA, 2015.
Soba M., Aydin M. Product placement efficiency in marketing communication strategy. // International Journal of Business and Management. 2013. Т. 8. №. 12. С. 111-116.
Holm O. Integrated marketing communication: from tactics to strategy. // Corporate Communications: An International Journal. 2006.
Luxton S., Reid M., Mavondo F. Integrated marketing communication capability and brand performance. // Journal of Advertising. 2015. Т. 44. №. 1. С. 37-46.
Erragcha N., Romdhane R. New faces of marketing in the era of the web: from marketing 1.0 to marketing 3.0. // Journal of research in marketing. 2014. Т. 2. №. 2. С. 137-142.
Fuciu M., Dumitrescu L. From Marketing 1.0 To Marketing 4.0 –The Evolution of the Marketing Concept in the Context of the 21 Century. // International conference knowledge-based organization. 2018. Т. 24. №. 2. С. 43-48.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Copyright (c) 2023 Economics and education