LEGAL BASIS FOR THE ORGANIZATION OF ADVERTISING ACTIVITIES IN UZBEKISTAN
PDF (O'zbekcha)

Keywords

Advertising
advertising activity
advertiser
advertising producer
advertising distributor
advertising user
counter advertising
false advertising
hidden advertising
comparative advertising
social advertising
outdoor advertising

How to Cite

Samadov А. (2023). LEGAL BASIS FOR THE ORGANIZATION OF ADVERTISING ACTIVITIES IN UZBEKISTAN. Economics and Education, 24(3), 251–257. https://doi.org/10.55439/ECED/vol24_iss3/a39

Abstract

This article discusses the legal framework for organizing advertising activities in Uzbekistan. In particular, the Law of the Republic of Uzbekistan "On Advertising" describes in detail the basic requirements for advertising. Also, this article reflects the tasks defined in the Decree of the Cabinet of Ministers of the Republic of Uzbekistan "On the regulation of the outdoor advertising market".

https://doi.org/10.55439/ECED/vol24_iss3/a39
PDF (O'zbekcha)

References

Ромат Е.В. Реклама: история, теория, практика. Учебник для вузов. – М.: Питер, 2002.

Винничук Л. Люди, нравы и обычаи Древней Греции и Рима. – М.: Высшая школа, 1988.

Панкратов Ф.Г., Баженов Ю.К., Серёгина Ю.К., Шахурин В.Г. Рекламная деятельность. – М.: Издательско-книготорговый центр “Маркетинг”, 2001.

Котлер Ф. Основы маркетинга. – М.: Прогресс, 1990.

Ўзбекистон Республикаси “Реклама тўғрисида”ги қонуни, 2022 йил 7 сентябрь.

Узбекистон Республикаси Конституцияси. – Т.:Ўзбекистон, 2018.

Феофанов О.А. США: реклама и общество. – М.: Экономика, 1974.

Школьник Л.С., Тарасов Е.Ф. Язык улицы . – М.: Экономика, 1977.

Джон Р., Росситер, Лари Перси. Реклама и продвижение товаров. 2-е изд. – СПб.: Питер, 2000.

Бахтин М.М. Творчество Франсуа Рабле и народная культура средневековья и Ренессанса. – М.: Экономика, 1965.

Современная реклама./ Пер. с англ. – Тольятти: Издательский дом “Довгань”, 1995.

Международная Рекламная Ассоциация //http://www.advertology.ru

Samadov A.N. Reklama: nazariya va amaliyot. – T.: Innovatision rivojlanish nashriyot matbaa uyi, 2022.

Ученова В.В., Старых Н.В. История, детство и отрочество рекламы. – М.: Смысл, 1994.

Хромов Л.Н. Рекламная деятельность: искусство, теория, практика. – Петрозаводск: АО “Фолиум”, 1994.

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Copyright (c) 2023 Economics and education