Abstract
This article discusses the legal framework for organizing advertising activities in Uzbekistan. In particular, the Law of the Republic of Uzbekistan "On Advertising" describes in detail the basic requirements for advertising. Also, this article reflects the tasks defined in the Decree of the Cabinet of Ministers of the Republic of Uzbekistan "On the regulation of the outdoor advertising market".
References
Ромат Е.В. Реклама: история, теория, практика. Учебник для вузов. – М.: Питер, 2002.
Винничук Л. Люди, нравы и обычаи Древней Греции и Рима. – М.: Высшая школа, 1988.
Панкратов Ф.Г., Баженов Ю.К., Серёгина Ю.К., Шахурин В.Г. Рекламная деятельность. – М.: Издательско-книготорговый центр “Маркетинг”, 2001.
Котлер Ф. Основы маркетинга. – М.: Прогресс, 1990.
Ўзбекистон Республикаси “Реклама тўғрисида”ги қонуни, 2022 йил 7 сентябрь.
Узбекистон Республикаси Конституцияси. – Т.:Ўзбекистон, 2018.
Феофанов О.А. США: реклама и общество. – М.: Экономика, 1974.
Школьник Л.С., Тарасов Е.Ф. Язык улицы . – М.: Экономика, 1977.
Джон Р., Росситер, Лари Перси. Реклама и продвижение товаров. 2-е изд. – СПб.: Питер, 2000.
Бахтин М.М. Творчество Франсуа Рабле и народная культура средневековья и Ренессанса. – М.: Экономика, 1965.
Современная реклама./ Пер. с англ. – Тольятти: Издательский дом “Довгань”, 1995.
Международная Рекламная Ассоциация //http://www.advertology.ru
Samadov A.N. Reklama: nazariya va amaliyot. – T.: Innovatision rivojlanish nashriyot matbaa uyi, 2022.
Ученова В.В., Старых Н.В. История, детство и отрочество рекламы. – М.: Смысл, 1994.
Хромов Л.Н. Рекламная деятельность: искусство, теория, практика. – Петрозаводск: АО “Фолиум”, 1994.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Copyright (c) 2023 Economics and education