Abstrak
За последние несколько десятилетий идентификация капитала бренда рассматривалась маркетологами как проблема, ожидающая своего решения, и в настоящее время проводится множество исследований. Основной целью данного исследования является выявление проблем, связанных с преобразованием сформированного имиджа вуза в бренд, а также факторов, способствующих формированию бренда вуза, измерения капитала бренда. Результаты исследования могут быть использованы для постановки ключевых стратегических целей построения бренда в вузах.
Bibliografik manbalar
Манба: www.unesco.org
Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2017 йил 7 февралдаги «Ўзбекистон Республикасини янада ривожлантириш бўйича Ҳаракатлар стратегияси тўғрисида»ги ПФ-4947-сонли Фармони. Ўзбекистон Республикаси қонунчилик ҳужжатлари тўплами. 2017 йил. 6-сон.
Farquhar, P. (1989). Managing brand equity. Marketing Research, 1, 24–33.
Aaker, D. A. (1991, September). Managing brand equity: Capitalizing on the value of a brand name. New York, NY: Free Press.
Kapferer, J. N. (1998). Strategic brand management: Creating and sustaining brand equity long term. London: Kogan Page. Kaufmann, H.
Keller, K. (2003). Brand synthesis: The multidimensionality of brand knowledge. Journal of Consumer Research, 29, 595–600. http://dx.doi.org/10.1086/jcr.2003.29.issue-4
Aaker, D. A. (1991, September). Managing brand equity: Capitalizing on the value of a brand name. New York, NY: Free Press.
Huang, R., & Sarigöllü, E. (2012). How brand awareness relates to market outcome, brand equity, and the marketing mix. Journal of Business Research, 65, 92–99. http://dx.doi.org/10.1016/j.jbusres.2011.02.003
Keller, K. L. (1993). Conceptualizing, measuring, and managing customer-based brand equity. Journal of Marketing, 57(1), 1–22. http://dx.doi.org/10.2307/1252054
Rossiter, J. R., & Percy, L. (1987). Advertising and promotion management. New York, NY: McGraw-Hill.
Chang, H. H., & Liu, Y. M. (2009). The impact of brand equity on brand preference and purchase intentions in the service industries. The Service Industries Journal, 29, 1687–1706. http://dx.doi.org/10.1080/02642060902793557
Doney, P. M., & Cannon, J. P. (1997, April). An examination of the nature of trust in buyer–seller relationships. Journal of Marketing, 61, 35–51. http://dx.doi.org/10.2307/1251829; Ganesan, S., & Hess, R. (1997). Dimensions and levels of trust: Implications for commitment to a relationship. Marketing Letters, 8, 439–448. http://dx.doi.org/10.1023/A:1007955514781
Azoulay, A., & Kapferer, J. N. (2003). Do brand personality scales really measure brand personality? Journal of Brand Management, 11, 143–155. Retrieved from http://www. kapferer.com/mp_pdf/A%26KBrandPersonality_52643.pdf
Aaker, J. L. (1997). Dimensions of brand personality. Journal of Marketing Research, 34, 347–356. http://dx.doi.org/10.2307/3151897
Long, M. M., & Schiffman, L. G. (2000). Consumption values and relationships: Segmenting the market for frequency programs. Journal of Consumer Marketing, 17, 214–232. http://dx.doi.org/10.1108/07363760010329201
Pinar, M., & Trapp, P. (2008). Creating competitive advantage through ingredient branding and brand ecosystem: The case of Turkish cotton and textiles. Journal of International Food & Agribusiness Marketing, 20 (1), 29-56.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Copyright (c) 2022 Иқтисодиёт ва таълим