Abstrak
Мазкур мақолада банкларни трансформация қилиш шароитида масофавий банк хизматларини ташкил этишда ривожланган давлатлар тажрибаси, Ўзбекистонда банкларнинг трансформациялашувида хориж тажрибасидан фойдаланиш ҳамда банк хизматларини масофадан ташкил этишни ривожлантириш истиқболлари тадқиқ этилган. Бугунги кунда банкларнинг Fintech саноатидаги фаоллиги ва Ўзбекистон банк тизимида ислоҳoтларни бошлаш ва соҳани ривожлантиришга асос бўладиган таҳлиллар амалга оширилган. Олиб борилган тадқиқотларнинг натижасида муаллиф томонидан рақамли трансформация шароитида банк хизматларини масофадан ташкил этишнинг ривожланган давлатлар тажрибасидан фойдаланиш ва соҳани ривожлантиришга қаратилган илмий таклиф ва тавсиялар ишлаб чиқилган.
Bibliografik manbalar
Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2020 йил 5 октябрдаги ПФ-6079 сонли “Рақамли Ўзбекистон —2030» Стратегиясини тасдиқлаш ва уни самарали амалга ошириш чора-тадбирлари тўғрисида”ги Фармони.
Ўзбекистон Республикаси Президентининг “2020-2025 йилларга мўлжалланган Ўзбекистон Республикасининг банк тизимини ислоҳ қилиш Стратегияси”ни тасдиқлаш тўғрисидаги 2020 йил 12 майдаги ПФ-5992-сон Фармони
PwC. (2019). Global consumer insights survey, april.
Sardana, V., & Singhania, S. (2020). Digital technology in the realm of banking: A review of literature.
Motor Intelligence (2019). Digital payments market: Growth, trends and forecast (2020-2025) Available at https://www.mordorintelligence.com/industry-reports/digitalpayments-market (Accessed 20 December 2020).
Alalwan, A. A., Baabdullah, A. M., Rana, N. P., Tamilmani, K., & Dwivedi, Y. K. (2018). Examining adoption of mobile internet in Saudi Arabia: Extending TAM with perceived enjoyment, innovativeness and trust. Technology in Society, 55, 100–110.
Alalwan, A. A., Dwivedi, Y. K., Rana, N. P., & Algharabat, R. (2018). Examining factors influencing Jordanian customers’ intentions and adoption of internet banking: Extending UTAUT2 with risk. Journal of Retailing and Consumer Services, 40, 125–138.
Cuesta, C., Ruesta, M., Tuesta, D., & Urbiola, P. (2015). The digital transformation of the banking industry. BBVA Research. available athttps://www.bbvaresearch.com/wpcontent/uploads/2015/08/EN_Observatorio_Banca_Digital_vf3.pdf.
Rana, N. P., Dwivedi, Y. K., Lal, B., Williams, M. D., & Clement, M. (2017). Citizens’ adoption of an electronic government system: Towards a unified view. Information Systems Frontiers, 19(3), 549–568
Mohd Daud, N., Kassim, M., Ezalin, N., Said, M., Wan, W.S.R., Mohd Noor, M.M., 2011. Determining critical success factors of mobile banking adoption in Malaysia. Aust. J. Basic Appl. Sci. 5 (9), 252–265.
Alalwan, A.A., Dwivedi, Y.K., & Williams, M.D. (2016). Customers’ intention and adoption of telebanking in Jordan. Information Systems Management, 33(2), 154–178.
Mamadiyarov, Z. (2021). ANALYSIS OF FACTORS AFFECTING REMOTE BANKING SERVICES IN THE PROCESS OF BANK TRANSFORMATION IN UZBEKISTAN. Financial and credit activity: problems of theory and practice, 1(36), 14-26.
Mahavir Jain (2018) Trend Report: Mobile App Development in 2018. January 17, 2018.
Европа Комиссияси «Eurostat» маълумотлари. https://www.statista.com/statistics/222286/online-banking-penetration-in-leading-european-countries/
https://www.finextra.com/blogposting/20186/top-countries-for-launching-a-fintech-startup
https://vilmate.com/blog/fintech-industry-trends/
EY – Global FinTech Adoption Index 2019
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Copyright (c) 2021 Иқтисодиёт ва таълим