Аннотация
Чтобы выделить на рынке идентичные товары и услуги, привлечь внимание покупателей, организации, а также образовательные учреждения стараются усилить свой бренд. Четкая и конкретизированная идентичность бренда необходима для сильного бренда, а имидж бренда предполагает отношение и эмоции потребителя к нему. В статье подробно изучены такие термины, как имидж бренда, идентичность бренда, лояльность к бренду, капитал бренда, а также пути укрепления и факторы, влияющие на него. Модель капитала бренда Келлера и Аакера были сравнены, чтобы иметь представление о проблеме. Автором также рассмотрен брендинг вузов в Республике Узбекистан.
Библиографические ссылки
Higher Education Consumer Choice, J. Hemsley-Brown, I. Oplatka, 2016
Brands and Branding: Research Findings and Future Priorities Keller and Lehmann, 2006
Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity, K.Keller
Aaker (1991: 270)
Impact of Country-of-origin Image on Brand Equity: A Study on Durable Products in India,Rajeev Kumar Panda, Siddharth Misra, 2014
Associations between majors of graduating seniors and average SATs of incoming students within higher education in the U.S, Laura H.,Gunn Enriqueter Horst, Talar Markossian, German Molin
The continuing use and misuse of sat scores, D.W. Grissmer
In Contribution to the Quality Assessment in Higher Education: The Case Study of the Faculty of Technology, Tlemcen, Algeria, Abdellatif Megnounif*, Asmae Kherbouche , Nadia Chermitti
Determinants of undergraduate business student satisfaction, D. W. Letcher, J. S. Neves, 2010
Implementation of student satisfaction index model in higher education institutions, Leyla Temizer a, Ali Turkyilmaz Procedia - Social and Behavioral Sciences 46 ( 2012 ) 3802 – 3806 1877-0428, 2012
Understanding University Brand Loyalty: The Mediating Role of Attitudes towards the Department and University, Irem Eren Erdogmus, Sinem Ergun, August 2016, Procedia - Social and Behavioral Sciences 229:141-150
Students’ Expectation, Perception and Satisfaction towards the Management Educational Institutions, Dr. Sudharani.D. Ravindran and Mrs. Kalpana M./ Procedia Economics and Finance 2 ( 2012 ) 401 – 410
Determinants of undergraduate business student satisfaction, D. W. Letcher, J. S. Neves, 2010
Processes of non-identification: Business school brands and academic faculty, Sanne Frandsen, Tony Huzzard, Scandinavian Journal of Management, Volume 37, Issue 3, September 2021, 101157
Issues of Universities’ Governance in Pakistan Akhtar, M. M. S., & Kalsoom, 2012, Journal of ElementaryEducation, 22(2), 81-94.
WIPO (2018) “Trademark”
Internationalization Remodeled: Definition, Approaches, and Rationales, Knight J.
What Are the Advantages & Disadvantages of Economic Competition, Devra Gartenstein, bizfluent.com/info-8455003, Updated November 21, 2018
https://supporthere.org/page/higher-education-Uzbekistan Internationalization of Higher Education: Analysis of Factors Influencing Foreign Students’ Choice of Higher Education Institution, R. Roga, I. Lapina, P. Muursepp, Procedia - Social and Behavioral Sciences 213 ( 2015 ) 925 – 930
Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution-ShareAlike» («Атрибуция — На тех же условиях») 4.0 Всемирная.
Copyright (c) 2022 Экономика и образование