Abstract
This scientific article examines the scientific and practical aspects of evaluating the competitiveness of restaurant services. In particular, theoretical and methodological foundations of restaurant services, parameters of restaurant business competitiveness were studied as scientific aspects, and Michelin stars used to evaluate restaurant services and their importance were studied as practical aspects. As a result of the research, proposals were made to improve the organizational and economic mechanism of increasing the competitiveness of restaurant services in our country
References
https://www.santorinichicago.com/how-many-restaurants-are-there-in-the-world/
http://www.worldcitiescultureforum.com/data/number-of-restaurants
Хаев О.Н. Оценка маркетинговой деятельности на предприятиях общественного питания. Дис. …. канд. экон. наук. − М.: МГУС, 2004. С. 19.
Аванесова Г.А. Сервисная деятельность: Историческая и современная практика, предпринимательство, менеджмент. Учебное пособие. − М.: Аспект Пресс, 2006. С. 6-7.
Христофорова И.В. Специфические отличия товара от услуги. Ч. 1. Генезис базовых дефиниций сервиса. // Сервис plus. № 1, 2007. С. 11-20.
Разумовская А.Л., Янченко В.М. Маркетинг услуг. Настольная книга российского маркетолога-практика. − М.: Вершина, 2006. С. 51.
Вайнцвейг А. Безупречный сервис. Чтобы каждый клиент чувствовал себя королем. / Пер. с англ. − М.: Изд-во «Добрая книга», 2006. − 152 с.
Лозовая А.В., Кузнецов В.И. ОСОБЕННОСТИ ОРГАНИЗАЦИИ РЕСТОРАННОГО СЕРВИСА. // Международный студенческий научный вестник. 2015. № 5-1; URL: https://eduherald.ru/ru/article/view?id=12863 (дата обращения: 19.07.2022).
Морозов М.А., Аристов П.О. Анализ конкурентоспособности услуг в ресторанном и досугово-развлекательном бизнесе. // Современная конкуренция. 2015. № 4 (52). URL: https://cyberleninka.ru/article/n/analiz-konkurentosposobnosti-uslug-v-restorannom-i-dosugovo-razvlekatelnom-biznese (дата обращения: 28.07.2022).
Мескон М.Х., Альберт М., Хедоури Ф. Основы менеджмента. Пер. с англ. / М.Х.Мескон, М.Альберт, Ф.Хелдоури. – М.: Дело, 2012. – 704 с.
Фатхутдинов Р.А. Конкурентоспособность: экономика, стратегия, управление. / Р.А.Фатхутдинов. – М.: ИНФРА-М, 2012.
Джонсон М., Херрманн А. Ориентация на клиента – ключевой фактор успеха предприятия. // Проблемы теории и практики управления. № 2. 2008.
Уильям Л. Карл. Организация обслуживания на предприятиях массового питания. / Пер. с англ. – М.: Сирин, 2002. С. 15.
Кто придумал звезды Мишлен и за что их дают ресторанам?
Ресторанный рейтинг “Мишлен”. История и критерии оценки. https://tass.ru/info/10314751?utm_source=google.com&utm_medium=organic&utm_campaign=google.com&utm_referrer=google.com
Красный гид Мишлен. Мишленовские рестораны Китая. https://centralasia.club/kitay/kitayskiy-stil-zhizni/krasnyi-gid-mishlen-mishlenovskie-restorany-kitaia
Полный список российских ресторанов, получивших звезду «Мишлен». https://mainstyles.ru/news/polnyi-spisok-rossiiskikh-restoranov-poluchivshikh-zvezdu-mishlen/show/
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Copyright (c) 2022 Economics and education