WHY DOES AN ECONOMIST NEED CREATIVE THINKING?
PDF (O'zbekcha)

Keywords

creativity
individual
professional
motivational
intellectual
innovative

How to Cite

Madrakhimova, G., & Nasullayeva, Y. (2022). WHY DOES AN ECONOMIST NEED CREATIVE THINKING?. Economics and Education, 23(4), 291–295. https://doi.org/10.55439/ECED/vol23_iss4/a599

Abstract

The article details the importance of creative thinking for economists, the possibilities for developing creative qualities, and the characteristics of a creatively thinking person. In the modern economy, creativity and creative abilities of an individual are important competencies necessary for the successful professional activity of a specialist, one of these skills is a creative approach to management.

https://doi.org/10.55439/ECED/vol23_iss4/a599
PDF (O'zbekcha)

References

Khotamov I.S., Olimov M.K., Madrahimova G.R. Kreativ fikrlash. – Toshkent,2021.

Safarova M.A. Talabalarda kreativlik sifatlarini rivojlantirish imkoniyatlari va ularning tarkibiy asoslari, FTAI. ISSN: 2181-1776, Aprel 2021.

Креативное мышление в бизнесе. – М.: Альпина Бизнес Букс, 2006.

Paul Romer, «Ideas and Things,» Economist, September 11, 1993, online version, p. 2.

Joseph Schumpeter, Capitalism, Socialism and Democracy. New York: Harper and Row, first edition 1942, second [revised] edition 1947, third and final author's revision 1950; quotes are from Harper Torchbooks edition of the latter, 1975, pp. 132-134 (издана на русском языке: Шумпетер Й. Капитализм, социализм и демократия. М. : Экономика, 1995).

Joel Mokyr, The Lever of Riches: Technological Creativity and Economic Progress. New York: Oxford University Press, 1990. Впервые Шумпетер упомянул об этом различии в своей статье: «The Creative Response in Economic History,» Journal of Economic History 7(1947): 149-159.

Цит. по: Boden, The Creative Mind, p. 254.

Boden, The Creative Mind, p. 255. См. также: Thomas Kuhn, The Structure of Scientific Revolutions. Chicago: University of Chicago Press, 1962

Башина Т.Ф., Ильин Е.П. Психология творчества, креативности, одаренности. – CПб.: Питер, 2009. – с.

Drapeau Patti. Sparking student creativity (practical ways to promote innovative thinking and problem soving). – Alexandria – Virginia, USA: ASCD, 2014. – p. 4.

Роджерс Н. Творчество как усиление себя // Вопросы психологии. 1990. № 1. С. 164– 168.

Цой Ю.А., Гуремина Н. Творческие навыки руководителя как эффективный ресурс управления организацией

Вудкок М., Френсис Д. Раскрепощенный менеджер. Для руководителя – практика: //Пер. с англ. – M.: Дело, 2-е изд., перераб.1994. с. 17-18, с. 148-153. URL: http://www.buro-dv.ru/literatura/liter_14/liter14.php (дата обращения 17.11.2015)

Is Noise Always Bad? Exploring the Effects of Ambient Noise on Creative Cognition.Ravi Mehta, Rui (Juliet) Zhu and Amar Cheema, Journal of Consumer Research.Vol. 39, No. 4 (December 2012), pp. 784-799

Петрук Г.В. Результаты профессиографического исследования профессионально важных качеств экономиста-менеджера (анализ и предлагаемая структура) // Современные проблемы науки и образования, 2013. № 6.

Журавлев В.А. канд. экон. наук, доцент кафедры «Логистика и менеджмент» Международного института трудовых и социальных отношений, г. Минск, Креативное мышление, креативный менеджмент и инновационное развитие общества. Креативная экономика, 2008, № 5.

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Copyright (c) 2022 Economics and education