Abstract
This article reveals the main features of the development of MICE tourism in our country based on modern principles, as well as the use of foreign experience in organizing mass events. At the same time, the possibilities of substantiating and further developing the priorities of modern marketing strategies to promote the tourism potential of Uzbekistan in the world tourism market were studied.
References
“Туризм тўғриси”да Ўзбекистон Республикасининг қонуни. 18.07.2019 йилдаги ЎРҚ-549-сонли. https://lex.uz/docs/4428097;
Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2021 йил 9 февралдаги “Ўзбекистон Республикасида ички ва зиёрат туризмини янада ривожлантириш чора-тадбирлари тўғрисида”ги ПФ-6165-сонли фармони. https://lex.uz/docs/5283956;
Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2021 йил 6 апрелдаги “Туризм, спорт ва маданий мерос соҳаларида давлат бошқаруви тизимини янада такомиллаштириш чора-тадбирлари тўғрисида”ги ПФ-6199-сонли фармони. https://lex.uz/docs/5356705;
Дауренов Э.Ю. Туризм. Дарслик. – Чирчиқ, 2019. – 125 б.
Алиева М.Т. Туристик мамлакатлар иқтисодиёти. Дарслик. – Т.: Молия, 2007. 22-б.
Хамидов O.X. Туризм ва сервисда инновациялар. Ўқув қўлланма. – Т., 2021. – 123 б.
Котлер Ф., Боуэн Дж., Мейкенз Дж. Маркетинг. Гостеприимство. Туризм. Учебник для студентов вузов./ Пер. с англ. 4-е изд., перераб. и доп. – М.: Юнити-дана, 2007. – 331 б.
Richards G. (1996) Cultural Tourism in Europe. CABI, Wallingford. [1, с. 45].
Волков Ю. Экономика гостиничного бизнеса. / Серия «Учебники, учебные пособия». – Ростов н/Д: Феникс, 2003. – 384 б.
Шматько Л.П. Туризм и гостиничное хозяйства. Учебное пособие. – Ростов н/Д: Феникс; Издательский центр “Март”, 2010. – 352 б.
www.lex.uz
www.stat.uz
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Copyright (c) 2022 Economics and education