Abstract
The The article explains the essence of the concept of "competitive intelligence". The author emphasizes the role and importance of competitive intelligence in business management. On the basis of theoretical research, the author has clarified the meaning of the concepts of "business intelligence", "business intelligence", "economic intelligence", "commercial intelligence".
References
Kotler P.C., Armstrong G., Saunders J.A., Wong V. Principles of Marketing: The European Edition, Hemel Hempstead: Prentice Hall. 1996.
Словарь // Азоев Г.Л. и др. - М; Экономика, 1999
Берсенев В.Л., Ющук Е.Л. Феномен конкурентной разведки; основы теоретического анализа: препринт. - Екатеринбург: Институт экономики УрО РАН, 2009. - С.З.
Доронин А.И. Бизнес-разведка. -М.; Ось-89, 2006. - С.43.;
Прескотт Дж.Е., Миллер Стивен X. Конкурентная разведка: Уроки из окопов. - М.: Альпина Бизнес Букс, 2004. - С.13.;
Иқтисодий энциклопедия / бош муҳаррир Л.И. Абалкин. - М.: Экономика, 1999.
Ярочкин В.И., Бузанова Я.В. Корпоративная разведка. - М.: Ось-89, 2005. - С.92, 105.
Воронов Ю.П. Конкурентная разведка. - Новосибирск: Изд-во Новосиб. гос. ун-та, 2007. - С.40-41.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Copyright (c) 2022 Economics and education