MODEL OF SPORTS MARKETING IN UZBEKISTAN AND THE WORLD AND ITS STRUCTURE ELEMENTS
PDF (O'zbekcha)

Keywords

sports marketing
marketing model
sponsorship
sports events
sports and health facilities

How to Cite

Tillyakhodjaev А. (2022). MODEL OF SPORTS MARKETING IN UZBEKISTAN AND THE WORLD AND ITS STRUCTURE ELEMENTS: https://doi.org/10.55439/ECED/vol23_iss3/a3. Economics and Education, 23(3), 21–25. https://doi.org/10.55439/ECED/vol23_iss3/a499

Abstract

The article analyzes the model of sports marketing and the elements of its structure. The author prepared a model of sports marketing, based on two directions in the model commercial and non-commercial. The need of the population for sports essays was studied in connection with the process of sports-wellness. The importance of sports marketing in the life of Man and society as a whole is based.

https://doi.org/10.55439/ECED/vol23_iss3/a499
PDF (O'zbekcha)

References

Ш.М. Мирзиёев “2022-2026 йилларга мўлжалланган Янги Ўзбекистоннинг тараққиёт стратегияси тўғрисида” фармони ПФ-60 сон. 28.01.2022 йил.

Статья «Спортивный маркетинг – что это такое?». [Электронный ресурс]. Режим доступа: http://www.sportivnyj-marketing.stxsportsmanmedia.com/sportivnyj-marketing.php/ (дата обращения: 08.12.2019).

Статья «Спортивный маркетинг – что это такое?». [Электронный ресурс]. Режим доступа: http://www.sportivnyj-marketing.stxsportsmanmedia.com/sportivnyj-marketing.php/ (дата обращения: 08.12.2019).

Полетаева М.Д. Спортивный маркетинг // Молодой ученый. 2018. №38. С. 63–64. [Электронный ресурс]. Режим доступа: https://moluch.ru/archive/224/52706/ (дата обращения: 08.12.2019).

Малыгин А.В. Введение в спортивный маркетинг, Вестник Российского международного олимпийского университета, 2012, № 1 (2). – С. 32–46. (3). 2012.

Дж. Бич. Маркетинг спорта. – Москва: Альпина Паблишер, 2015. – 706 с.

Интернет-маркетинг. Учебник / Под общей редакцией О.Н. Жильцова. 2-е издание, переработанное и дополненное. – М.: Издателство “Юрайт”, 2018.

Муаллиф томонидан илмий изланишлар натижасида ишлаб чиқилди.

Sportivny marketing [Sports marketing], (2016), available at: https://en.wikipedia.org/wiki / Sports_marketing (accessed 25 January 2016).

Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2017 йил 3 июндаги ПҚ–3031-сон қарори. Lex.uz

Тилляходжаев А.А., Юсупов М., Акбаров Н.Ғ. Маркетинг. Ўқув қўлланма. – Т.: IQTISODIYOT, 2019.

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Copyright (c) 2022 Economics and education