FOREIGN EXPERIENCE OF FORMING CLUSTERS IN THE REGIONS
PDF (O'zbekcha)

Keywords

cluster
USA
Europe
Japan
Germany
France
industry
regions

How to Cite

Makhmudov М. (2022). FOREIGN EXPERIENCE OF FORMING CLUSTERS IN THE REGIONS. Economics and Education, 23(2), 362–367. https://doi.org/10.55439/ECED/vol23_iss2/a481

Abstract

In the article has been examined the experience of the United States, Europe and Asia in organizing clusters in the regions, and reveals the specifics of clusters established with each country. The author discusses the experience of countries with developed cluster economies and draws scientific conclusions.

https://doi.org/10.55439/ECED/vol23_iss2/a481
PDF (O'zbekcha)

References

Бекмурадов А.Ш., Янг Сон Бэ. Стратегия развития текстильной промышленности Узбекистана. Кластерный подход. – Т., 2006.

Куценко Е. Кластеры в экономике: практика выявления. // Обозреватель-observer. 2009. № 10. С. 109-126.

Портер М. Международная конкуренция. – М.: Международные отношения, 1993. С. 51.

Enright, M. (1996) “Regional Clusters and Economic Development: A Research Agenda”, in Staber, U., Schaefer, N. and Sharma, B., (Eds.) “Business Networks: Prospects for Regional Development, Berlin”: Walter de Gruyter, pp. 190-213.

Маршалл А. Принципы экономической науки. Т. І-ІІІ. Пер. с англ. – М.: Издательская группа «Прогресс», 1993.

Бегаттин П., Becattini G. From Marshalls to the Italian «Industrial Districts». / www.copetitivness.org.

Развитие кластеров: сущность, актуальные подходы, зарубежный опыт. / Совместный проект Программы развития ООН и Совета по развитию предпринимательства в Республике Беларусь. – Минск: Тесей, 2008. – 72 с.

Кластерные политики и кластерные инициативы: теория, методология, практика. (Коллективная монография). Минобразования и науки РФ, Минэкономразвития РФ, Правительства Пензенской области. Пенза – 2013.

Joseph Pancras, Srinivasaraghavan Sriram, Vineet Kumar. Empirical Investigation of Retail Expansion and Cannibalization in a Dynamic Environment. Management Science, 58 (11) (2012), pp. 2001-2018.

Shrihari Sridhar, Frank Germann, Charles Kang, Rajdeep Grewal. Relating Online, Regional, and National Advertising to Firm Value. Journal of Marketing, 80 (4) (2016), pp. 39-55.

Кластерные политики и кластерные инициативы: теория, методология, практика. (Коллективная монография). Минобразования и науки РФ, Минэкономразвития РФ, Правительства Пензенской области. Пенза – 2013.

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Copyright (c) 2022 Economics and education