PEDAGOGICAL CONDITIONS FOR THE USE OF DIGITALIZATION TOOLS IN DISTANCE LEARNING
PDF (Русский)

Keywords

digitalization of education
information technology
distance learning
digital educational environment
innovation

How to Cite

Fayzullaeva Н. (2022). PEDAGOGICAL CONDITIONS FOR THE USE OF DIGITALIZATION TOOLS IN DISTANCE LEARNING. Economics and Education, 23(2), 322–327. https://doi.org/10.55439/ECED/vol23_iss2/a475

Abstract

The article discusses the ways of using digitalization and communication tools in the field of education. This process of intellectualization of the activities of the teacher and the learner develops on the basis of the implementation of the didactic capabilities of information and communication technologies.

https://doi.org/10.55439/ECED/vol23_iss2/a475
PDF (Русский)

References

Колыхматов, В.И. Новые возможности и обучающие ресурсы цифровой образовательной среды: учеб-метод. пособие – СПб.: ГАОУ ДПО «ЛОИРО», 2020. – 102 с.

Роберт И.В. Теория и методика информатизации образования (психолого-педагогический и технологический аспекты) - Эл. изд. - М.: БИНОМ. Лаборатория знаний, 2014. - 398 с.

Сафуанов Р.М. Цифровизация системы образования // Вестник УГНТУ. Наука, образование, экономика. – 2019. – №2 (28). – С. 108–113.

Организация учебного процесса с применением дистанционных технологий и электронного обучения. Учебное пособие. / авт.-сост. Г.Н.Мусс. – Оренбург: 2021. – 98 с.

Файзуллаева Н.С. Влияние цифровизации экономики на трансформацию образовательного процесса. Eurasian Education, Science and Innovation Journal. 2021/1, 4-17 стр.

Давлетшина Л.Х. Возможности он-лайн-сервисов при формировании цифровых навыков младших школьников / Развитие и распространение лучшего опыта в сфере формирования цифровых навыков в образовательной организации.. – Чебоксары: ИД «Среда», 2019. – С. 217–220.

Проект дидактической концепции цифрового профессионального образования и обучения / В.И. Блинов, М.В. Дулинов, Е.Ю. Есенина [и др.]. – М.: Перо, 2019. – 72 с.

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Copyright (c) 2022 Economics and education