Abstract
This article presents the theoretical and methodological foundations of branding policy: the definitions of the term “brand” are studied, the essence, relevance, principles and types of branding are considered, attractiveness factors are analyzed, and examples of successful branding strategies and proposals for improving the objectivity and reliability of the domestic marketing effectiveness rating are presented brands
References
Wikipedia [Электронный ресурс] URL: http://en. wikipedia. org/wiki/Brand American Marketing Association [Электронный ресурс] URL: http://www. marketingpower. com/_layouts/Dictionary. Aspx
Аакер Д. Создание сильных брендов. М.: ИД Гребенникова, 2003; AakerD. A. Managing Brand Equity: Capitalizing on the value of a Brand Name. N. Y.: Free Press, 1991. P. 56.
Davis Scott M. (2002) Brand Asset Management: Driving Profitable Growth Through Your Brands. Jossey-Bass.
James R. Gregory, Jack G. Wiechmann «Leveraging the Corporate Brand» NTC Business Books, 1997
Кальте З. М. Современные модели развития бренда. Государственный Университет Управления Вестник Университета №21, 2009 г. Стр. 102-109,
Герман Д. Рождение бренда: практ. рук.: Пер. с англ. Крикушенко Е. - М.: Гелеос, 2004г.
Эргашхўжаева Ш. Инновацион маркетинг. Тошкент. «Чўлпон номидаги нашриёт матбаа ижодий уйи». 2014.71-бет.
Эшматов С.А. Озик-овкат махсулотлари миллий брендини яратишнинг назарий-услубий асослари. “Iqtisodiyot va innovatsion texnologiyalar” ilmiy elektron jurnali. № 1, 2022 y., 312-bet. https://iqtisodiyot.tsue.uz/sites/default/files/maqolalar/33_Eshmatov.pdf
Икрамов М.А., Эшматов С.А. Бренд сиёсатини юритиш принциплари ва омиллари. “Iqtisodiyot va innovatsion texnologiyalar” ilmiy elektron jurnali. № 1, 2021y, 248-bet. https://iqtisodiyot.tsue.uz/sites/default/files/maqolalar/26_Ikramov_Eshmatov.pdf
SALSIFY NEWS. 2022 Salsify Digital Consumer Report Reveals Global Ecommerce Insights.
www. brandkeys. com. Brand Keys Customer Loyalty Leaders List. 2021
Томас Гэд. 4D брендинг: взламывая корпоративный код сетевой экономики. Книги Стокгольмской школы экономики, 2005
K.Keller, «The Brand Report Card», Harvard Business Review, Jan - Feb. 2000.
Рюмин, М. Маркетинговые коммуникации как основа организации предпринимательской деятельности/ М. Рюмин //Маркетинг в России и за рубежом. – 2003. – № 4. – С. 29.
https://lectera. com/Брендинг
https://marketing.uz/novosti/novosti-assotsiatsii/4167.htm 17. Network Economy - экономика, связанная с использованием Интернета - Всемирной Сети
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Copyright (c) 2024 Economics and education