Abstract
This article provides the basics for the implementation of the sequence of solving strategic problems within the framework of the practice of ITIL v3, v4, providing characteristic indicators of the competitiveness of the assets of organizations conducting activities in the field of information technologies.
References
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2022-yil 28-yanvardagi PF-60-sonli “2022-2026-yillarga mo‘ljallangan Yangi O‘zbekistonning taraqqiyot strategiyasi to‘g‘risida”gi farmoni. https://lex.uz/docs/5841063#5844066
Aripov A.N., Iminov T.K. O‘zbekiston axborot-kommunikatsiya texnologiyalari sohasi menejmenti masalalari. – T.: Fan va texnologiya, 2005-y. 41-b.
ITIL ® Foundation ITIL 4 Edition. Copyright © AXELOS Limited 2019. – 260 p.
Давлеткиреева Л.З. Перспективы внедрения информационной системы управления ИТ-активами в банковский сектор. Международный журнал прикладных и фундаменталных исследований. 2016. № 12-5. С. 774-779.
OGC-ITIL. IT infrastructure Library (ITIL). Version 3. Vol. 1: Service Strategy. – London: TSO, 2007. – 373 p.
Скрипкин К. ITIL и ИТ-революция внутри ИТ-службы. Открытые системы. СУБД. 2017. № 3. С. 26-29.
Бадюк А.А. Анализ конкурентоспособности ведущих ИТ-компаний. Политехнический молодежный журнал. 2018. № 7. DOI: 10.18698/2541-8009-2018-7-340.
Сергеева А.А., Ефимова Н.Ф. Оценка конкурентоспособности аутсорсинговой ИТ-компании в период экономического спада. Международный журнал эксперименталного образования. № 1, 2017.
Гельвановский М.И. Методологические подходы к обеспечению конкурентоспособности международных интеграционных группировок в условиях. Евразийская экономическая интеграция. 2012. № 1 (14).
Завьялов П.С. Маркетинг в схемах, рисунках, таблицах. – М.: Инфра-М, 2004.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Copyright (c) 2023 Economics and education