Nashr qilingan 2023-04-28

ЎЗБЕКИСТОН ОЛИЙ ТАЪЛИМ МУАССАСАЛАРИДА ИНКЛЮЗИВ ТАЪЛИМНИ РИВОЖЛАНТИРИШНИНГ УСТУВОР ЙЎНАЛИШЛАРИ

Abstrak


БМТнинг “Ногиронлар ҳуқуқлари тўғрисида”ги конвенцияни Ўзбекистон Республикаси томонидан ратификация қилиниши таълим тизимининг барча босқичларида ногиронлиги бўлган шахсларнинг таълим олиш имкониятлари тамойилини рўёбга чиқаришга алоҳида эътибор қаратган ҳолда тубдан қайта кўриб чиқишни тақозо этади. Жаҳон амалиётида ногиронлиги бўлган шахсларнинг таълим жараёнига интеграциялаш тамойилини амалга оширишнинг асосий йўналишларидан бири инклюзив таълимдир. Мақолада Ўзбекистон олий таълим муассасаларида инклюзив таълимнинг бугунги ҳолати тадқиқ қилинган, бу борадаги муваффақият ва ютуқлар таҳлил қилиниб, олий таълим тизимига инклюзив таълимни самарали жорий этиш йўлидаги муаммо ва тўсиқлар аниқланган, олий таълимда инклюзив таълимни ҳар томонлама ва самарали ривожлантириш бўйича тавсиялар ишлаб чиқилган.

Qanday qilib iqtibos keltirish mumkin


Шоев, А. (2023). ЎЗБЕКИСТОН ОЛИЙ ТАЪЛИМ МУАССАСАЛАРИДА ИНКЛЮЗИВ ТАЪЛИМНИ РИВОЖЛАНТИРИШНИНГ УСТУВОР ЙЎНАЛИШЛАРИ. Iqtisodiyot Va taʼlim, 24(2), 317–323. https://doi.org/10.55439/ECED/vol24_iss2/a50

Bibliografik manbalar


Махмудходжаева Л.С., Архангельская Е.Г. «Перспективы совершенствования системы инклюзивного образования в республике Узбекистан» https://inlibrary.uz/index.php/industry_4/article/view/3580

Закон Республики Узбекистан «О правах лиц с инвалидностью» №ЗРУ-641 от 15.20.2020 г. https://lex.uz/ru/docs/5049549

Закон Республики Узбекистан № ЗРУ-695 «О ратификации Конвенции о правах инвалидов» https://lex.uz/ru/docs/5447430

Постановление Президента Республики Узбекистан Ш.М. Мирзиёева № 4860 «О мерах по дальнейшему совершенствованию системы образования и воспитания детей с особыми образовательными потребностями» https://lex.uz/ru/docs/5044745

Указ Президента Республики Узбекистан Ш.М.Мирзиёева от 8 октября 2019 года № УП-5847 «Об утверждении концепции развития системы высшего образования Республики Узбекистан до 2030 года» https://lex.uz/ru/docs/4545887

Зейтц У. Кризис и восстановление в Узбекистане: экономические и социальные последствия COVID19. Группа Всемирного банка. 2021 г.

https://thedocs.worldbank.org/en/doc/a141cb6bace3f340df173e75d4463970-0080062021/original/ L2CU-COVID-19-Rev2020-Cleared-UZB.pdf.

Зейтц У. и др. Узбекистан: выявление рисков воздействия COVID-19 на уровне общин. Группа Всемирногобанка. https://openknowledge.worldbank.org/bitstream/handle/ 10986/34925/UzbekistanDynamically-Identifying-Community-Level-COVID-19-Impact-Risks.pdf?sequence=1&isAllowed=y.

Юсупов Д. Узбекистан: как обеспечить доступность высшего образования для людей с инвалидностью? https://cabar.asia/en/uzbekistan-how-to-ensure-higher-education-accessibility-for-people-with-disabilities

Бакаева Ф., Муратова Д. Аналитический доклад по результатам мониторинга прав инвалидов на доступ к транспортным услугам. Национальный центр Республики Узбекистан по правам человека, ПРООН в Узбекистане. 2015.

Алехина С.В. Инклюзивное образование: от политики к практике. // Психологическая наука и образование. 2016.Т. 21. № 1.– C. 136–145.

Акимова О.И. Инклюзивное образование как современная модель образования лиц с ограниченными возможностями здоровья. //Инклюзивное образование: методология, практика, технология. – 2011.Материалы международной научно-практической конференции 20–22 июня 2011

ШипицынаЛ.М. Тенденции и трудности инклюзивногообразования в современнойРоссии // Инклюзивное образование:практика,исследования,методология: Сб.материалов II Международной научно-практической конференции / Отв. ред. АлехинаС. В. – М.: МГППУ, 2013, Санкт-Петербург, Россия

Крайнева Е.И.Социально-педагогические эффекты инклюзивного образования. // Инклюзивное образование: практика, исследования, методология: Сб. материалов II Международной научно-практической конференции /Отв. ред. АлехинаС. В. – М.: МГППУ, 2013.

ПугачевА.С. Инклюзивное образование/А.С.Пугачев.–Текст: непосредственный. // Молодой ученый.– 2012. – №10 (45). –С. 374-377.

Адилова З.Дж., Хонтураев Б.А. Ўзбекистон Республикасида инклюзив таълимга эҳтиёжни аниқлаш: муаммо ва ечимлар. Ахборот-таҳлилий маълумот. –Т., 2019. 42 б.

В программу переписи населения не включили вопросы об инвалидности, Gazeta.uz. 3 марта 2020 г. https://www.gazeta.uz/ru/2020/03/03/disability-questions/

Указ Президента Республики Узбекистан О мерах по кардинальному совершенствованию системы государственной поддержки лиц с инвалидностью №УП-5270от 01.12.2017 г. https://lex.uz/docs/3436196

Указ Президента Республики Узбекистан УП-60 от 29.01.2022 г. «О Стратегии развития Нового Узбекистана на 2022–2026 годы». https://lex.uz/docs/5841077

Президент рассказал, какие возможности получат инвалиды в Узбекистане.03.12.2021. https://uz.sputniknews.ru/20211203/prezident-rasskazal-kakie-vozmojnosti-poluchat-invalidy-v-uzbekistane-21642670.html

Mualliflar


Алим Шоев

DOI:

https://doi.org/10.55439/ECED/vol24_iss2/a50

Kalit so‘zlar:

рақамлаштириш, инклюзив таълим, ногирон шахслар, конвенция, концепция

Nashr


Bo'lim: Таълим ва фан

Copyright (c) 2023 Iqtisodiyot va taʼlim

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

O'xshash maqolalar

Siz ham ushbu maqola uchun {$ advancedSearchLink} olishingiz mumkin.