Аннотация
В статье рассматриваются вопросы выборки в национальной системе, которая совершенствуется на основе требований международной программы оценки качества образования, направленной на достижения учащихся. Также в рамках этой системы останавливаются на некоторых важных методах формирования случайной выборки таких как, многостадийная и кластерная выборка, стратификация выборки. На нем будут подробно обсуждаться мнения, теории, выдвинутые зарубежными учеными, стандарты и требования, установленные международными программами оценки, а также опыт, внедренный в Узбекистане.
Библиографические ссылки
Ўзбекистон Республикаси Президентининг фармони, 2019 йил 29 апрель, ПФ-5712.
Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамасининг қарори, 2018 йил 8 декабрь, ВМҚ-997.
Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамасининг қарори, 2019 йил 30 сентябрь, ВМҚ-823.
Ўзбекистон Республикасининг “Таълим тўғрисида”ги қонуни. 2020 йил 23 сентябрь. ЎРҚ-637-сон. Қонунчилик маълумотлари миллий базаси.
Таълим сифатини баҳолаш бўйича халқаро тадқиқотларни амалга ошириш миллий марказида 2021 йил 15 октябрь ҳолатига тўпланган маълумотлар базаси.
Kenneth N.Ross, Sample design for educational survey research. Quantitative research methids in educational planning. Module 3. UNESCO International Institute for Educational Planning.
Болотов В.А., Вальдман И.А., Горбовский Р.В., Захир Ю.С., Мерцалова Т.А. Ключевые вопросы национальных и регионалных систем оценки качества образования (экспертных обзор) [текст]: коллект.моногр., Нац.исслед.ун-т «Высшая школа экономики». –М.: Изд.дом Высшей школы экономики, 2016. – 232 с. 500 экз. ISBN 978-5-7598-1507-5 (в обл.).
Исмаилов А.А. Умумий ўрта таълим мактаб ўқувчилари ўртасида халқаро баҳолаш дастурлари асосида ўтказилган миллий тадқиқот натижалари тўғрисида. Иқтидорли ёш кадрларни хорижий ўқув юртларида таълим олишлари учун шароитлар яратиш ва халқаро тадқиқотларга тайёргарлик тўғрисида семинар. Халқ таълими вазирлиги, 2021 йил 9 февраль.
Main Survey School Sampling Preparation Manual: Overview, February 2017, produced by Westat, Core C contractor.
Жан Дьюмей, Дж. Хьюард Гоф. Элементы теории выборок. Проведение национальной оценки учебных достижений. / Винсент Грини, Томас Келлаган; пер. с англ. А.Мусина; науч. Ред. М.Б.Челышковой. – М.: Логос, 2014. – 372 с.: II часть, 132-стр.
www.oecd.org/pisa – Иқтисодий ҳамкорлик ва тараққиёт ташкилотининг веб-сайти.
www.timssandpirls.bc.edu – TIMSS ва PIRLS халқаро тадқиқот маркази веб-сайти.
Таълим сифатини назорат қилиш давлат инспекциясининг 2020 йил 5 октябрдаги 01-584, 2019 йил 27 августдаги 01-631 ва 2021 йил 18 октябрдаги 01-794-сонли хатлари.
Оценка образовательных достижений на национальном уровне. / В.Грини, Т.Келлаган; пер. с англ. Т.Н.Леоновой; науч. ред. М.Б.Челышкова. – М.: Логос, 2011. – 216 с.
Проведение национальной оценки учебных достижений. / Винсент Грини, Томас Келлаган; пер. с англ. А.Мусина; науч. Ред. М.Б.Челышковой. – М.: Логос, 2014. – 372 с.
Исмаилов А.А. PISA талаблари асосида Ўқувчилар саводхонлигини баҳолаш бўйича ўтказилаётган миллий тадқиқот ҳақида. Брифинг. АОКА, 2020 йил 9 декабрь.
Исмаилов А.А. Ўқувчиларнинг таълимдаги ютуқларини баҳолаш: танлов рамкасини шакллантириш. // “Замонавий таълим” илмий-методик журнали, 2021 йил, 12-сон (чоп этиш жараёнида).
PISA 2018 technical standards, Version 1, November 2015, Produced by OECD Secretariat and the PISA 2018 Contractors.
FT Sampling Guidelines, OECD Programme for International Student Assessment 2015, Second Meeting of National Project Managers, Bangkok, Thailand, 18-20 March, 2013, Produced by Westat, Core C Contractor.
Исмаилов А.А., Тоғаева Г.О., Акбарова С., Асқарова Д. Халқаро тадқиқотларда ўқувчиларнинг табиий фанлар бўйича саводхонлигини баҳолаш. Табиий йўналишдаги фан ўқитувчилари, методистлари ва соҳа мутахассислари учун методик қўлланма. – Т.: “Шарқ” нашриёт-матбаа акциядорлик компанияси бош таҳририяти, 2019 йил.
Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамаси ҳузуридаги Таълим сифатини назорат қилиш давлат инспекциясининг 2020 йил 30 ноябрдаги 180-сонли буйруғи.
Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution-ShareAlike» («Атрибуция — На тех же условиях») 4.0 Всемирная.
Copyright (c) 2022 Экономика и образование