Abstract
The article discusses the mechanisms of formation of professional competence within the framework of the educational process on the example of the development of self-study skills. Particular attention is paid to training the development of the creative mind of future specialists in the context of the process of assimilation of knowledge, and the mechanisms of innovative potential are also disclosed.
References
Муслимов Н.А., Ишмухамедов Р.Ж., Тўраев А.Б. “Педагогнинг касбий профессионаллигини ошириш” модули бўйича ўқув-услубий мажмуа. – Т., 2021. – 108 б.
Рахимов З.Т. Таълим жараёни самарадорлигини таъминлашда педагогик креативлик ва унинг зарурати. // Современное образование (Узбекистан). 2019. № 8 (81). С. 3-9.
Umumiy pedagogika. I qism. Darslik. / O.Musurmonova [va boshq.]. – T.: “Yoshlar” nashriyot uyi, 2020. – 376 b.
Hakimova M. Замонавий таълим технологиялари: назария ва амалиёт. // Архив научных исследований. 2020. № 32.
Муслимов Н.А ва бошқалар. Педагогик компетентлик ва креативлик асослари. Ўқув-методик қўлланма. – Т.: Sano-standart, 2015. – 120 б.
Креативность как ключевая компетентность педагога. Монография. / Под ред. проф. М.М. Кашапова, доц. Т.Г. Киселевой, доц. Т.В. Огородовой. – Ярославль: ИПК «Индиго», 2013. – 392 с.
Брякова И.Е. Креативная компетентность педагога – новый вектор развития образования. // Педагогический имидж. 2019. № 3 (44). 8. Формирование навыков креативного мышления у студентов при изучении философии, логики: конспект лекций для студентов всех специальностей. / А.И. Лойко [и др.]; под общ. ред. А.И. Лойко. – Минск: БНТУ, 2015. – 80 с.
Қўйсинов О.А. Компетентли ёндашув асосида бўлажак ўқитувчиларнинг касбий-педагогик ижодкорлигини ривожлантириш технологиялари. Дисс. 2019. – 237 б.
Махмутова Г.Ф., Фёдорова Р.З. Компетенция и компетентность в современном образовании. // Актуальные исследования. 2020. №5 (8). С. 75-79. URL: https://apni.ru/article/387-kompetentsiya-i-kompetentnost-v-sovremennom.
Drapeau Patti. Sparking students creativity (practical ways to promote innovative thinking and problem soving). – Alexandria-Virginia, USA: ASCD, 2014.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Copyright (c) 2022 Economics and education