Abstract
The article is devoted to the theoretical and fundamental foundations of the essence of digital marketing in the service sector in the context of the digital transformation of the economy and its application in practice, which reflects scientific views on the relevance, principles, capabilities, tools and technologies of digital marketing. The article also presents approaches and scientific recommendations for the use of digital marketing in domestic practice.
References
Ўзбекистон Республикаси Президентининг “Ўзбекистон Республикасида рақамли иқтисодиётни ривожлантириш чора-тадбирлари тўғрисида”ги 03.07.2018 йил ПҚ-3832-сонли Қарори. https://lex.uz/ru/docs/3806053 (мурожаат санаси: 01.12.2021 й.)
Буренина Т.А. Персонализация маркетинга на базе Интернет-технологий : автореф. дис. … канд. экон. наук : 08.00.05. – М., 2003. – С. 10.
Капустина Л.М., Мосунов И.Д. Интернет-маркетинг. Теория и практика продвижения бренда в сети : монография. – Екатеринбург : Изд-во Урал. гос. экон. ун-та, 2015. – С. 12−14.
Курасова М.А. Совершенствование маркетинговой деятельности предприятий на основе внедрения Интернет-технологий : автореф. дис. … канд. экон. наук : 08.00.05. – М., 2005. – С. 11.; Котлер Ф., Келлер К.Л. Маркетинг-менеджмент : пер. с англ. – 15-е изд. – СПб. : Питер, 2018. – С. 26; Belch G. E. Advertising and Promotion: An Integrated Marketing Communications Per-spective. – N. Y. : McGraw Hill, 2017. – P. 37−39.; Pelsmasker P. Marketing Communications: A European Perspective. – Slovenia : Svet Print, 2013. – P. 486−487.
Nasruddin, Ellisha Dr.; Ismoilova, Gulnora PhD; Rakhmatullaeva, Nargiza Associate Prof.; and Khodjaeva, Shodiyabonu Associate Prof. (2021) "THE ROLE OF INFORMATION TO DEVELOP MARKETING," International Finance and Accounting: Vol. 2021 : Iss. 6 , Article 22.
Набиева Н. 2021. Научно-теоретические основы разработки маркетинговых стратегий развития предприятий сферы услуг в условиях цифровой экономики. Общество и инновации. 2, 4 (авг. 2021), 19–26. DOI: https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol2-iss4-pp12-19.
Abduvohidov, A. prof. and Makhammadiev, M. (2020) "ISSUES OF THE STUDY OF THE LABOR MARKET IN THE CONDITIONS OF THE DIGITAL ECONOMY," International Finance and Accounting: Vol. 2020 : Iss. 6 , Article 27.
Турабаева К.У. Рақамли иқтисодиётда электрон савдонинг ривожланиш хусусиятлари // “DEVELOPMENT ISSUES OF INNOVATIVE ECONOMY IN THE AGRICULTURAL SECTOR” International scientific-practical conference on March 25-26, 2021. http://papers.conference.sbtsue.uz/
Мурадова, Н. У. Специфика рынка лизинговых услуг и используемых в них маркетинговых инструментов / Н.У.Мурадова // Глобальные проблемы модернизации национальной экономики: Материалы VIII Международной научно-практической конференции, Тамбов, 17–18 апреля 2019 года / Ответственный редактор А.А. Бурмистрова. – Тамбов: Тамбовский государственный университет имени Г.Р. Державина, 2019. – С. 493-499.
Нигманов Э., Ҳамроев У., Севинов Ж. Рақамли божхона тизимида хизматларни ривожлантиришнинг долзарб масалалари // Ўзбекистон божхона ахборотномаси. №2. –Т., 2020. 3-9-б.
Маджидов Р.Р. Ахборот-коммуникация хизматлари бозорида рақамли маркетинг стратегияларидан фойдаланиш // Рақамли иқтисодиёт: Иқтисодий ривожланиш тенденцияларини моделлаштириш ва замонавий ахборот-коммуникация технологияларини қўллаш истиқболлари: Мавзусидаги республика илмий-амалий конференцияси илмий мақолалари ва маърузалари тўплами. –Т.: ТДИУ, 2019. 380-383-б.
Кастельс М. Галактика Интернет: размышления об Интернете, бизнесе и обществе: пер. с англ. – Екатеринбург: У-ФАКТОРИЯ, 2004. – С. 5.
Negroponte, N. Being Digital / N. Negroponte. – New York: Alfred A. Knopf, 1995. URL: http://governance40.com/wp-content/uploads/2018/12/Nicholas-Negroponte-Being-Digital-Vintage-1996.pdf
Лунева Е.А. Современные маркетинговые технологии [Электронный ресурс]: учеб. пособие / Е.А. Лунева. – Эл. изд. – Омск: Изд-во ОмГТУ, 2017. – 112 с. ISBN 978-5-8149-2418-6
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Copyright (c) 2022 Economics and education