MARKETING RESEARCH IN FORMATION OF EXPORT POTENTIAL OF INDUSTRIAL ENTERPRISES
PDF

Keywords

export
industry
marketing research
foreign economic activity

How to Cite

Fozilova, F. (2021). MARKETING RESEARCH IN FORMATION OF EXPORT POTENTIAL OF INDUSTRIAL ENTERPRISES. Economics and Education, (5), 182–186. https://doi.org/10.55439/ECED/vol_iss5/a229

Abstract

The article examines the export potential and marketing research, the stages of development of industrial enterprises of the Republic of Uzbekistan, and also analyzes the significant role of marketing research in the economy of the republic and the direct impact on entering the world market, increasing exports, and economic relations between countries. Sources of information on foreign economic activity are presented, which enable novice exporters to easily and correctly conduct marketing research of the external market.

https://doi.org/10.55439/ECED/vol_iss5/a229
PDF

References

Постановление Президента Республики Узбекистан «О дальнейшем усилении финансовой поддержки экспортной деятельности», №ПП-5184, Дата принятия 13.07.2021, Дата вступления в силу 14.07.2021 г.

Постановление Президента Республики Узбекистан «О мерах по реализации экспортного потенциала Республики Узбекистан на 2021 год», №ПП-4949, Дата принятия 14.01.2021, Дата вступления в силу 14.01.2021 г.

Указ Президента Республики Узбекистан «О мерах по дальнейшему расширению финансовой поддержки экспортной деятельности», №УП-6091, Дата принятия 21.10.2020, Дата вступления в силу 22.10.2020 г.

Абаев А.Л. Маркетинг в отраслях и сферах деятельности: Учебник для бакалавров / Под ред. А. Л. Абаева, В. А. Алексунина, М. Т. Гуриевой. – М.: Дашков и К°, 2019. – 433 с.

Армстронг, Г. Основы маркетинга / Г. Армстронг. – М.: Вильямс И.Д., 2019. – 752 c.

Агафонов А. Сетевой Маркетинг. Система рекрутирования в Интернете. М.: Омега-Л, 2017.154 с.

Алексунин В.А., Дубаневич Е.В., Скляр Е.Н. Маркетинговые коммуникации. Практикум. – М.: Дашков и К, 2018. 196 с.

Бест Р. Маркетинг от потребителя. – М.: Манн, Иванов и Фербер, 2018. 696 с.

Есикова И.В. Подготовка и успешное проведение рекламных кампаний, 2-е изд. – М.: Дашков и К, 2018. 240 с.

Бронникова Т.С. Маркетинг: теория, методика, практика. М.: Издательство «КноРус», 2016.

Буглай В.Б., Ливенцев Н.Н. Международные экономические отношения / Учебное пособие. М.: Финансы и статистика, 1997.- 384 с.

Волкодавова Е.В.,Комякова Е.А. Международные выставки как фактор формирования и реализации экспортного потенциала промышленных предприятий / Е.В.Волкодавова, Е.А.Комякова. -Самара: Изд-во Самар. гос. экон. акад., 2004 г.

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Copyright (c) 2021 Иқтисодиёт ва таълим