WAYS TO EXPAND THE SPHERE OF BUSINESS TOURISM
PDF (O'zbekcha)

Keywords

business tourism
classification of business visits
business trips
business travel tourism
youth business visits

How to Cite

Samiev С. (2023). WAYS TO EXPAND THE SPHERE OF BUSINESS TOURISM. Economics and Education, 24(2), 359–363. https://doi.org/10.55439/ECED/vol24_iss2/a57

Abstract

Business tourism, which is an integral part of the tourism industry, attracts a large part of the population. Improving its efficiency is of great importance for the development of tourism infrastructure. This article raises questions of identifying various segments of business tourism and introducing them into tourism practice. Proposals have been developed for the development of this type of trips when establishing contacts with potential youth employers.

https://doi.org/10.55439/ECED/vol24_iss2/a57
PDF (O'zbekcha)

References

Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2022 йил 18 февралдаги “Туризм, маданий мерос ва спорт соҳаларида давлат бошқарувини такомиллаштиришга доир ташкилий чора-тадбирлар тўғрисида”ги ПФ-75-сонли фармони.

Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2022 йил 24 декабрдаги “Самарқанд вилоятининг туризм ва транспорт салоҳиятидан самарали фойдаланиш, вилоятни «Самарқанд – Янги Ўзбекистоннинг туризм дарвозаси» концепцияси асосида ривожлантириш бўйича қўшимча чора-тадбирлар тўғрисида”ги ПҚ-455-сонли қарори.

Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2022 йил 30 апрелдаги “Ички туризм хизматларини диверсификация қилишга оид қўшимча чора-тадбирлар тўғрисида”ги ПҚ-232-сонли қарори.

Rob Davidson. Business events 2nd edition. England: Routledge, 2018. – 486 page.

Nigel Evans. Strategic Management for Tourism, Hospitality and Events. Routledge; 3rd edition (August 20, 2019). – 814 pages.

Scott McCabe, Xavier Font. Marketing for Sustainable Tourism. Routledge; 1st edition (December 13, 2019). – 208 pages.

Krzysztof Cieslikowski. Business tourism as innovative product for destinations. Innovative (Eco-) Technology, Entrepreneurship and Regional Development. Conference proceedings, 2015. ISBN 978-9955-27-479-7 (online).

Смирнова О.А. Территориальная структура делового туризма в мире. [Электронный ресурс] / О.А.Смирнова. – Режим доступа: http://diss.rsl.ru/diss/06/0288/060288034.pdf.

Дыбаль М.А. Развитие кластера делового туризма в Санкт-Петербурге. Современные проблемы сервиса и туризма. 2016 г. № 1. С. 59-66.

Цацулина И.А. Развитие делового туризма в России. / И.А.Цацулина. // Общество: экономика, политика, право. 2011. № 1. С. 79.

Елизаров А.Н. Сущность делового туризма как экономической категории. Актуальные вопросы экономических наук, 2012, № 4. С. 274.

Зорин И.В. Энциклопедия туризма. / И.В.Зорин, В.А.Квартальнов. – М.: Финансы и статистика, 2004. C. 272.

Балабанов И.Т. Экономика туризма. / И.Т.Балабанов, А.И.Балабанов. – М.: Финансы и статистика, 2002. C. 25.

https://www.unwto.org/glossary-tourism-terms

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Copyright (c) 2023 Economics and education